چرا برخی نوآموزان به پایگاه‌های تخصصی سنجش ارجاع داده می‌شوند؟

معاون تشخیص و پیگیری سازمان آموزش و پرورش استثنائی درباره علت ارجاع برخی نوآموزان به پایگاه‌های تخصصی سنجش و سازوکار این پایگاه‌ها توضیح داد.

محمدحسن عظیم عراقی معاون تشخیص و پیگیری سازمان آموزش و پرورش استثنائی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اهمیت پایگاه تخصصی سنجش نوآموزان بیان کرد: برخی از نوآموزان بعد از سنجش در پایگاه‌ها برای معاینات بیشتر به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده می‌شوند تا معاینات تخصصی روی آن‌ها انجام شود.

او ادامه داد: البته تمام نوآموزان ارجاع داده شده به پایگاه‌های تخصصی به مدارس با نیاز‌های ویژه سوق داده نمی‌شوند به عنوان مثال سال گذشته از ۱۵۰ هزار و ۴۴۸ نفر ارجاع به پایگاه‌های تخصصی برای آمادگی تحصیلی ۵۸ درصد دیرآموز بودند که به مدارس عادی ارجاع داده می‌شوند و از میان نوآموزان باقی مانده هم فقط ۶ هزار نوآموز به مدارس با نیاز‌های ویژه ارجاع شدند، درباره کم شنوایی و ناشنوایی و سایر ناهنجاری‌ها هم چنین شرایطی وجود دارد.

عظیم عراقی با اشاره به اینکه لزوما ارجاع به پایگاه‌های تخصصی سنجش به معنای ارجاع به مدارس با نیاز‌های ویژه نیست، گفت: در پایگاه‌های عمومی نیروی مشاوره فعالیت دارد تا اگر نوآموزی به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده شد، این نیرو‌ها شرایط را برای والدین تشریح کنند.

معاون تشخیص و پیگیری سازمان آموزش و پرورش استثنائی درباره اهمیت سنجش نوآموزان در دوره پیش دبستانی هم اظهار کرد: در این آزمون با هدف مداخلات بهنگام شرایط نوآموز ارزیابی می‌شود ضمن آنکه نُرم آزمون با توجه به سن، منطقه شهری یا روستایی و عواملی از این قبیل متفاوت است.


بیشتر بخوانید

اجرای طرح سنجش نوآموزان با اجازه ستاد مقابله با کرونا در تهران


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۸:۳۹ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
یه نفر میخواد اون کسی که ازمون بگیره از ااون ازمون بگیره بگه اسم جدت چیه میفهمه
Iran (Islamic Republic of)
ثمینه
۰۲:۲۳ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
اینم نوعی چاپیدن جدید وگرنه بچه ای ک بخاطر کرونا پیش دبستانی نرفته و محیط مدرسه براش غریبس ولی در حد تیم ملی بازی های بزرگتر ها رو حتی میتونه بازی کنه لگو بسازه یا بادگوشی کار کنه چجور استثنایی بنظر من این یه دکان هست فقط دارن با روان خانواده ها بازی میکنند ازینور قیمت زندگی سرسام اور داریم دوموتور کار میکنیم از پس خرج زندگی بربیایم ازینور وظیفه درس دادن ب بچه هامونم افتاد گردن خودمون شما اموزش دیدین چطور باید ب بچه ها درس بدین حالا ایراد مادر پدرا شد بچه های دسته گلمونم شدن عقب افتاده و اوتیسم و استثنایی کصافطا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
واقعا حرف دل همه مردم رو زدید
آخرین اخبار