سنجش دانش آموزان در مناطق عشایری، زلزله زده و سیل زده رایگان است

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از رایگان بودن سنجش دانش آموزان مناطق؛ عشایری، سیل زده و زلزله زده خبر داد.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، جواد حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اجرای طرح سنجش و استمرار آن تا ۱۵ شهریور، اظهار کرد: این غربالگری که از سال ۷۳با پوشش ۱.۵ درصدی نوآموزان آغاز شد امروز این آمار به ۹۷.۹۶درصد افزایش یافته است.

او با اشاره به دغدغه خانواده‌ها در خصوص سلامت نوآموزان افزود: هرچند در سال جاری هدفگذاری ما پوشش ۹۹درصدی است، اما اجرای این طرح همراه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی خواهد.

حسینی، اجرای طرح سنجش سلامت و آمادگی جسمانی را از مهم‌ترین فعالیت‌ها برشمرد و تصریح کرد: جامعه جهانی، آموزش و پرورش ایران را به دلیل این غربالگری و فراگیری، تحسین و مورد تجلیل قرار داد.

او از وجود اتاق انتظار در پایگاه‌های سنجش خبر داد و گفت: زمان سنجش را از ۱۵دقیقه به ۳۰ دقیقه افزایش دادیم. در پایگاه‌های ما ۴۴ نفر روزانه پذیرش می‌شدند که اکنون۲۰ نفر پذیرش می‌شوند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: درسال قبل حدود ۹۵۰ پایگاه سنجش داشتیم که این آمار در سال جاری به ۱۲۰۰ پایگاه افزایش یافته و تعداد پایگاه‌های تخصصی نیز به ۲۲۰۰ پایگاه افزایش یافته است.

او گفت: در راستای رعایت هر چه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی، در ورودی و خروجی پایگاه‌ها، ماسک و مایع ضدعفونی قرار دادیم و همچنین اگر در پایگاهی کمبود زمان برای سنجش نوآموزان وجود داشته باشد، آن پایگاه می‌تواند در نوبت بعد از ظهر فعالیت کند.

حسینی ادامه داد: در سال گذشته در این طرح هم دانش‌آموزان بدو ورود و هم پیش دبستانی‌ها را با هم داشتیم، اما امسال سنجش پیش‌دبستانی‌ها را از آغاز سال تحصیلی انجام می‌دهیم.

او افزود: هزینه سنجش هر نوآموز ۴۰ هزار تومان است که در هر استان به تشخیص شورای سنجش ۵ درصد رایگان و یا ۱۰ درصد نیم بها است و همانطور که گفتم این هزینه برای مناطق عشایری، سیل زده و زلزله زده نیز رایگان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار