وزیر کشور گفت: عمده کودکان کار خیابانی مهاجران افغانستانی هستند و مقرر شد تا در این زمینه با برخی از مسئولان و سفیر کشور افغانستان همکاری صورت بگیرد تا مانع از ورود اطفال به کشور شویم.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه یکصد و سی و سومین جلسه شورای اجتماعی کشور اظهار کرد:  امروز جلسه دیگری از شورای اجتماعی را داشتیم که چند دستور در این نشست مطرح شد، یکی از مباحث گسترش کار دستگاه‌های متولی بهزیستی درباره امر مشاوره در ازدواج و طلاق بود. زحماتی که در مراکز مشاوره طبق مصوباتی بوده ردر سراسر کشور ارائه شد.

رحمانی فضلی افزود: با توجه به هدف‌گذاری که در تأسیس مراکز مشاوره‌ای قبل و حین ازدواج بوده، توانستند به هدف ۱۵ الی ۲۰ درصد برسند و دستگاه‌ها هم نظرات خود را ارائه دادند. مقرر شد با هماهنگی‌های مستمر و رفع اشکالات در عمل و استفاده از ظرفیت مردمی در این حوزه و به ویژه مراکز مشاوره‌ای خصوصی که در کشور هستند و اتصال آنها به این شبکه بتوانیم از امر خانواده صنچیانت بیشتری داشته باشیم و شاهد کاهش طلاق در جامعه باشیم و خانواده‌ها به ثبات برسند. مقرر شد در این خصوص یک استان را به عنوان نمونه و پایلوت تعیین کنیم و در این استان به شیوه های ابتکاری عمل کنند و بعد بتوانیم موارد آن را تسری بدهیم.

وزیر کشور کودکان کار خیابانی را موضوع دیگر این جلسه اعلام کرد و گفت: این سومین جلسه است که موضوع کودکان کار خیابانی مطرح می شود. در این مورد مصوبه‌ای از قبل از سوی دولت بود که آن آیین نامه امروز تصویب شد. همچنین مقرر شد که به دولت ارسال شود تا ضعف ها و چالش هایی که در این مورد وجود داشته و مانع از کار می شد از سوی دولت مصوب شود.

رحمانی فضلی ادامه داد: یکی از سمن هایی که خوب عمل کرده و در امر آموزش و مهارت و اجتماعی سازی کودکان فعال بودند گزارشی را ارائه داد که مقرر شد از این الگوها در سراسر کشور استفاده شود.

وزیر کشور تصریح کرد: عمده کودکان کار خیابانی مهاجران افغانستانی مربوط می‌شود که در این مورد قبلا با برخی مسئولان و سفیر کشور افغانستان در تهران و اخیرا هم با وزیر امور خارجه این کشور بحث مفصلی شده و قرار شده تا در این زمینه همکاری صورت بگیرد تا مانع از ورود اطفال به کشور شده و برای عودت این‌ها اقدامات لازم انجام شود.

رحمانی فضلی درباره عزاداری محرم گفت: قرار شد دستگاه‌های که نقش مهمی در فرهنگ‌سازی دارند ظرفیت خود را بکار بگیرند تا محرم متفاوت داشته باشیم و ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بتوانیم مراسم را به نحو احسن برگزار کنیم.

او گفت: با فرمایشات مقام معظم رهبری، علما و همراهی مداحان و خطابا و کسانی که در امر محرم موثر هستند، کار ما در انجام این امر راحت‌تر خواهد بود ولی به همکاری مردم نیاز داریم تا مراعات کنیم که بعد از پایان عزاداری‌ها، عزادار عزیزان خود نباشیم و توضیح داده شد که دستگاه ها کار خود را انجام دهند.

وزیر کشور با بیان اینکه ماه رمضان امسال با نهضتی که ایجاد شد و با حمایت مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور و مردم خیّر ما، کمک‌های مومنانه به دست مردم نیازمند رسید، خاطر نشان کرد: نذری‌هایی که در ماه محرم و به ویژه دهه اول انجام می‌شود عظیم و موثر خواهد بود ولی تقاضا داریم این کمک‌ها استمرار یابد و کسانی که نیازمند هستند با کمک مردم و در کنار سفره مردم بنشینند.

او گفت: امیدواریم بزودی شاهد تولید واکسن و درمان موثر برای این بیماری باشیم و باید همکاری در جامعه را افزون کنیم و امیدواریم مردم نیز همکاری موثر داشته باشند‌.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار