نبود امکانات آب لوله کشی در رامشیر

امام جمعه رامشیر گفت: روستا‌های این شهرستان فاقد حداقل امکانات و آب لوله کشی هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین غضبان امام جمعه رامشیر گفت: در اطراف شهرستان بیش از ۴۰۰ حلقه چاه نفت وجود دارد، ولی در این رامشیر روستا‌هایی وجود دارند که فاصله آن‌ها با چاه‌های نفت کمتر از ۱۰۰ است، اما این روستا‌ها فاقد حداقل امکانات و آب لوله کشی هستند.

او افزود: برخی از روستا‌ها که دارای لوله کشی هستند، اما فاقد آب هستند، کار کارشناسی شده‌ای برای رفع مشکل و معضل آبرسانی به روستا‌های رامشیر انجام نشده است.

حجت الاسلام غضبان تصریح کرد: مشکلات آب رامشیر از زمانی اوج گرفت که ۲ اداره آب و فاضلاب روستائی و شهری با هم ادغام شدند. در صورتی کارکنان اداره آبفار رامشیر بیش از ۸ ماه حقوق خود را دریافت نکرده اند؛ و حتی تجهیزات رفع مشکل اب روستائی نیز نداشتند.

امام جمعه رامشیر گفت: اگر حداقل مشکلات روستا‌های رامشیر حل نشود، مردم به سوی شهر مهاجرت می‌کنند، در شهر نیز بیکاری جولان می‌دهد، و مشکلات فراوانی بوجود می‌آید و اکنون معضل بی آبی در روستا‌ها به گونه‌ای است، که دام‌ها در خطر مرگ مواجه است.

این مقام مسئول ادامه داد: با نگاه کلی به خوزستان، رامشیر حداکثر چاه‌های نفت را در استان دارد و از حداقل امکانات برخوردار است، و بیش از ۸۰ درصد از جوانان شهرستان  تحصیل کرده بیکار هستند.

او تصریح کرد: البته نباید جوان در شرکت مشغول به کار شود، اما مسئولان استان و کشور با نگاه عادلانه، کارگروه اشتغال تشکیل دهند و لااقل مسئله کشاورزی را برطرف کنند و اکنون خیلی از مردم می خواهند در زمین خود کار کنند، اما با مشکلاتی، چون نبود کانال‌های آب، یا صادر نشدن مجوز کشت آبی، یا سایر مشکلات دیگر دست و پنجه نرم می‌کنند.

امام جمعه رامشیر افزود: همین جوانان بیکار، مشکلات ورزشی شهرستان حل نشده است، اگر مشکلات ورزشی در سطح شهرستان و روستا‌ها حل شود، حداقل این جوان تفریحی داشته باشد، و اکنون بسیاری از پروژه‌های ورزشی نیمه تمام مانده است.

امام جمعه رامشیر با اشاره به مشکلاتی پزشکی رامشیر گفت: رامشیر یک بیمارستان دارد، این بیمارستان از حداقل امکانات برخوردار است، طی صحبت با مسئولان برای رفع مشکلات بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) می‌گویند رامشیر شهر بزرگی نیست، و نیازمند تجهیزات نیست.

انتهای پیام/م

برچسب ها: انتقال آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.