مشکل بی آبی روستاهای غیزانیه ادامه دارد/ وعده‌های غیرعملی مسئولان و اوضاع بحرانی روستاییان

عضو شورای روستای عوده گفت: اغلب روستاهای بخش غیزانیه همچنان با مشکل جدی آب مواجه هستند و روز به روز اوضاع بحرانی‌تر می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حمزه مقدم عضو شورای روستای عوده دهستان غیزانیه ، با اشاره به وضعیت آبرسانی در روستاهای بخش غیزانیه اظهار کرد: اغلب روستاهای این بخش همچنان با مشکل جدی آب مواجه هستند و روز به روز اوضاع بحرانی‌تر می‌شود.

او افزود: در روستاهای طویله بزرگ، طویله یباره، طویله کواکب و سید جعفر، عین مجیبل، بتره ساختمان، حلوه جامع، مسلمیه، ابو یرو، شمه، عویفی، یربیعه، کریدی، سید یوسف، سلمانه، عین الزمان حمیره و یحیشه و منیثر و.... به طور کل آب لوله‌کشی ندارند و در روستاهایی مانند سجیرات، طویله کوچک هفته‌ای یکبار آب وصل می‌شود که آمار این روستاها هم کم نیست.


بیشتر بخوانید

عضو شورای روستای عوده گفت: معاون آبفای وزیر نیرو نیز پیش تر گفته بود طرح آبرسانی به ۸۵ روستای غیزانیه در سه فاز تعریف شده که تکمیل این سه فاز و بهره‌برداری از آن تا نیمه شهریور امسال انجام می‌شود.

مقدم بیان کرد: فاز اول پروژه آبرسانی بخش غیزانیه (شیبان-صفیره) به طول ۲۴  کیلومتر پس از ۴ سال به بهره‌برداری رسید، اما ۱۴ کیلومتر این پروژه در فاز دوم (صفیره-نزهه) در بلاتکلیفی باقی مانده است و عملیات اجرایی این فاز به کندی پیش می‌رود و گاهی تعطیل می‌شود.

او افزود:  تاکنون عملا هیچ اقدامی برای فاز سوم پروژه آبرسانی بخش غیزانیه (نزهه- تا انتهای مسیر زرگان معمر) صورت نگرفته است و با توجه به شرایط پروژه و مسائل مربوط به زیرساخت‌های شبکه قدیم آب پایدار قطعاً نه تنها تا پایان امسال بلکه تا سال آینده بخش غیزانیه نخواهد رسید.

مقدم با بیان اینکه مشکل آب شرب همچنان از مسائل حاد اهالی بخش غیزانیه است، عنوان کرد: بنده از وعده‌های غیر عملی مسئولان نگران هستم و چنانچه مشکل آبرسانی به بخش غیزانیه تا پایان شهریور ماه امسال برطرف نشود مسئولان چگونه می‌خواهند مردم را متقاعد کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۹ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
با سلام مشکل اب غیزانیه و روستاهای اطراف مشکل کل مردم است خواهشن پیگری نماید