تلاش برای جلوگیری از سرقت سیم های برق

مدیر توزیع برق شهرستان رفسنجان گفت: تبدیل شبکه سیمی فرسوده انرژی به کابل‌های خودنگهداری با هدف خدمات رسانی مطلوب به مشترکان و جلوگیری از سرقت انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمدرضا یوسفی، مدیر توزیع برق شهرستان رفسنجان گفت: ۷۰۰ کیلومتر شبکه سیمی فرسوده انتقال انرژی امسال در نقاط مختلف این شهرستان به کابل خودنگهدار تبدیل خواهد شد.

او افزود: افزایش اطمینان در شرایط جوی نامناسب و اتفاقات ناشی از برخورد اشیای خارجی، رفع ضعف ولتاژ مشترکان، جمع آوری برق‌های غیرمجاز و جلوگیری از سرقت انرژی، توجه به مسائل زیست محیطی با حذف شاخه زنی درختان در تماس با شبکه و کاهش تلفات از جمله مزایای کابل خودنگهدار است.

یوسفی تصریح کرد: طول شبکه فشار متوسط در حوزه برق این شهرستان هزار و ۴۵۸ کیلومتر و شبکه فشار ضعیف هزار و ۱۹۰ کیلومتر است و تبدیل شبکه سیمی فرسوده انرژی به کابل‌های خودنگهداری با هدف خدمات رسانی مطلوب به مشترکان و جلوگیری از سرقت انجام شده است.

او با اشاره به روند مناسب نوسازی شبکه برق رفسنجان بیان داشت: در دهه فجر امسال و در راستای پویش هر هفته "الف"- "ب" ایران و با حضور وزیر نیرو سه فاز از این طرح به بهره برداری خواهد رسید.

یوسفی افزود: اصلاح شبکه توزیع برق بازار تاریخی رفسنجان، احداث ساختمان اداری مدیریت توزیع برق رفسنجان، برق دار کردن روستا‌های فاقد برق بالای ١٠ خانوار و تامین برق متقاضیان فاقد شبکه‌های شهرک‌های مختلف از جمله بلوک هفت، شهرک سپاه، و سایر نقاط دیگر، تعویض و بتن ریزی پایه‌های فرسوده، رفع افت ولتاژ با احداث پست جدید و ... از مهمترین طرح‌های اصلاحی شرکت توزیع برق شمال استان کرمان طی امسال است.

او گفت: ٩٧ هزار مشترک برق در شهرستان رفسنجان وجود دارد که برق آن‌ها از ۲ هزار و ۹۷۰ دستگاه ترانسفورماتور و از طریق ۲ هزار و ۶۷۰ کیلومتر شبکه و ۶ پست فوق توزیع تامین می‌شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: قطعی برق ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار