رفع مشکل قطعی آب در تبریز

با تمهیدات اتخاذشده مشکل قطعی مکرر آب آشامیدنی در کلان شهر تبریز رفع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،ایمانلو مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب در تبریز گفت: با افزایش چاه‌ها و استفاده از چاه‌های اضطراری و کاهش آب اختصاصی به صنایع، این مشکل برطرف شد.

ایمانلو افزود: با این اقدامات، میزان تولید آب درتبریز ۵۰۰ لیتر در ثانیه افزایش یافت.

او گفت: برای حفظ پایداری وضع موجود و جلوگیری از تکرار قطعی آب در تبریز نیاز است مردم حداقل ۱۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی کنند تا از بحران کنونی عبور کنیم.

او سرانه مصرف آب در تبریز را ۲۵۰ لیتر در ثانیه عنوان کرد و افزود: این در حالیست که متوسط مصرف آب در کشور ۲۰۰ لیتر در ثانیه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی افزود: شهر تبریز از نظر سرانه مصرف آب رتبه دوم کشوری را دارد.

مشکل قطعی مکرر آب در تبریز موجب شد هفته گذشته در پی پیگیری امام جمعه این شهر هیئتی برای بررسی موضوع به شهر تبریز اعزام شود.

کشفی معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بعد از برگزاری جلسات با مسئولان استانی گفت: با مدیریت توزیع آب در روز‌های آینده ضمن رفع مشکل کمبود آب آشامیدنی در این شهر در کوتاه مدت، با تمهیدات اتخاذ شده، از سال آینده مشکلی در تامین و توزیع آب در این شهر به صورت پایدار نخواهیم داشت.

پور محمدی استاندار آذربایجان‌شرقی هم مهمترین راهکار میان‌مدت برای رفع مشکل کبود آب تبریز را انتقال آب ارس دانست و افزود: ۳۵ کیلومتر این طرح عملیاتی شده و بعد از جذب سرمایه گذار حدود ۱۰۵ کیلومتر مابقی هم تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار