دستگیری کلاهبردار اینترنتی در مازندران

رئیس پلیس فتا مازندران از دستگیری کلاهبردار اینترنتی و کشف ۱۰ فقره کلاهبرداری با استفاده از درگاه جعلی بانکی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا مازندران، گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیر مجاز وجه از حساب بانکی وی پس از آن که برای خرید شارز تلفن همراه به یکی از درگاه‌های بانکی هدایت شده بود، موضوع در دستور کار کاراگاهان این پلیس قرار گرفت.

او افزود: با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی، کارآگاهان موفق شدند متهم را که اهل و ساکن یکی از شهرستان‌های غرب استان بود شناسایی کنند.

سرهنگ خورشاد گفت: متهم با ایجاد درگاهی جعلی از طریق شبکه‌های اجتماعی مجای کاربران را به این درگاه هدایت و با سرقت اطلاعات حساب بانکی آنان اقدام به برداشت وجه از حساب آنان می‌کرد.

او افزود: متهم در بازجویی‌های به عمل تاکنون به سرقت اطلاعات و برداشت وجه از حساب ۱۰ نفر از شهرندان اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

رئیس پلیس فتا مازندران در خاتمه، به شهروندان توصیه کرد: چنانچه اقدام به خرید اینترنتی شارژ سیم کارت‌های تلفن همراه می‌کنند حتما از هویت فروشگاه و گردانندگان آن اطمینان حاصل کرده و در هنگام ورود اطلاعات کارت و حساب بانکی، ملاحظات امنیتی لازم را رعایت کنند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار