اجرای روش‌های نوین مدیریت شرایط اضطراری در پتروشیمی

دبیر کمیته شرایط اضطراری پتروشیمی کارون گفت: اجرای روش‌های نوین مدیریت شرایط اضطراری در پتروشیمی بسیار در روند کاهش خسارت اهمیت دارد.

  امیر حسن فرجادنیا رئیس HSE و دبیر کمیته شرایط اضطراری پتروشیمی کارون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در تمامی صنایع قوانین برای پیشگیری از وقوع حادثه و همچنین روش‌هایی برای به حداقل رسانیدن آسیب‌ها در صورت بروز  و مدیریت شرایط اضطراری پیش بینی شد.

او بیان داشت: در منطقه ماهشهر اقدامات ارزنده‌ای اعم از برگزاری دوره‌های آموزشی، تشکیل تیم‌های تخصصی فرماندهی حوادث، سطح بندی تیم‌های واکنش، برگزاری جلسات مدون و مستمر، بروز رسانی دانش، اجرای تمرینات و مانور‌های کاربردی با نظارت سازمان پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی صورت گرفت.

فرجاد نیا تصریح کرد: با اجرای موارد فوق و هم افزایی ایجاد شده منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر در حال حاضر قطب پیشرو مدیریت شرایط اضطراری در صنایع کشور محسوب می‌گردد.

دبیر کمیته شرایط اضطراری پتروشیمی کارون تصریح کرد: در حوادث اولویت‌ها با حفظ جان و سلامت انسان‌ها، صیانت از محیط زیست  و پس از آن حفظ دارایی‌ها و تاسیسات و  پشتیبانی از اعتبار شرکت است.

این مقام مسئول گفت: با بررسی حوادث بزرگ می‌توان دید که به دلیل پارامتر‌های متغییر تاثیر گذار بر هر حادثه تا کنون هیچ حادثه‌ای بطور کامل مطابق استاندارد‌ها مهار و کنترل نگردیده و همیشه در تمام حوادث نقاط قابل بهبود وجود دارد.

او ادامه داد: برای بررسی کارشناسی و شناسایی نقاط قوت و قابل بهبود تیم واکنش در شرایط اضطراری پتروشیمی کارون در حادثه اخیر  بر آن شدیم برای اولین بار در کشور  با بهره گیری  از روش CIT که از جدیدترین الگو‌های کاربردی و بروز دنیا در خصوص بررسی کارشناسی عملکرد تیم‌های مدیریت بحران و شرایط اضطراری است.

فرجاد نیا اظهار داشت: تخصص کارشناسان اداره HSE  پتروشیمی کارون با  بهره مندی از مشاوره شرکت‌های دانش بنیان وابسته به دانشگاه و دانش اساتید فعال در حوزه مدیریت بحران صنایع پتروشیمی هم افزا گردد و نتایج تخصصی این روش جهت درس آموزی و اجرایی شدن در سازمان و رفع موارد مشابه محتمل بکار گرفته شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.