مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان:

مشکلات صدور مجوز شرکت‌های دانش بنیان در استان سمنان رفع می‌شود

مهدی سلامتی گفت: مشکلات صدور مجوز و فرایند ثبت محصولات تولیدی در شرکت‌های دانش‌بنیان این استان به‌زودی رفع می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی سلامتی مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان در دومین همایش طرح‌های دانش‌بنیان، مجریان طرح‌های اشتغال و خودکفایی سمنان  بابیان اینکه یکی از راه‌های برون‌رفت از مشکلات کنونی کشور، توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان است، گفت: برای صدور مجوز و فرایند ثبت محصولات تولیدی در شرکت‌های دانش‌بنیان مشکلاتی وجود دارد که باید برای رفع این چالش اقدام شود.

او بابیان اینکه در سال‌های گذشته، در ارائه تسهیلات، معافیت‌های مالیاتی و هزینه شرکت در نمایشگاه‌ها، اقدام‌های بسیار خوبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شد، افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب انجمن یا تشکل، برای رسیدگی به مشکلات، نمایندگانی را برای برقراری ارتباط مستمر با مسئولان معرفی کنند.

تقویت ارتباط دستگاه‌های اجرایی با شرکت‌های دانش‌بنیان

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با اشاره به اینکه بسیاری از دستگاه‌های اجرایی انعطاف چندانی برای برقراری ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان ندارند، خاطرنشان کرد: این رویه برای رونق کار هرچه سریع‌تر اصلاح شود.

سلامتی با تأکید بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان با راهکار‌های عملی به فکر بازار فروش محصولات تولیدی خود باشند، اضافه کرد: دولت هم با برنامه‌ریزی‌های اصولی در کنار فعالان این حوزه است.

حمایت مالی کمیته امداد سمنان از نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان نیز در این همایش ضمن بیان اینکه این نهاد به تمام توان از طرح‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند و در کنار ایده پردازان و پژوهشگران است، اظهار داشت: حمایت مالی از نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان ازجمله برنامه‌های کمیته امداد برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال خواهد بود.

محسن مسعودیان راد با اشاره به اینکه شناسایی و افزایش شناخت از مشاغل سنتی و اتخاذ رویه‌های علمی برای بهره‌وری در تولید محصولات به‌طور جد در دستور کار است، افزود: از ظرفیت ایجاد اشتغال با بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌های گذشته غافل بودیم، اما با استفاده کامل از این منابع می‌توان برای توسعه کشور گام برداشت.

او تصریح کرد: در بحث بازار فروش محصولات دانش‌بنیان مشکلاتی وجود دارد که با برنامه‌ریزی‌های اصولی برای رفع این چالش اقدام شود.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار