واشنگتن: ادامه فعالیت «تیک‌تاک» در آمریکا به شکل کنونی امکان‌پذیر نیست

وزیر خزانه‌داری آمریکا طی اظهاراتی اعلام کرد که ادامه فعالیت نرم‌افزار «تیک‌تاک» در آمریکا به شکل کنونی دیگر امکان‌پذیر نیست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه ابراز نگرانی مقامات آمریکا مبنی بر استفاده مردم این کشور از نرم‌افزار «تیک‌تاک»، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که این نرم‌افزار یا باید فروخته شود و یا استفاده از آن به دلیل نگرانی‌های امنیتی در آمریکا ممنوع خواهد شد.

استیون منوچین در این باره افزود: «نرم‌افزار تیک‌تاک با کیفیت حال حاضر خود، نمی‌تواند به فعالیت در آمریکا ادامه دهد». البته منوچین به اظهارات روز جمعه ترامپ در خصوص ممنوعیت کامل استفاده از این شبکه اجتماعی اشاره‌ای نکرد.

وزیر خزانه‌داری آمریکا همچنین گفت که کمیته بررسی سرمایه‌گذاری‌های خارجی در آمریکا، اکنون در حال بررسی پرونده نرم‌افزار «تیک‌تاک» است». نرم‌افزار تیک‌تاک که در حال حاضر طرفداران زیادی در آمریکا پیدا کرده، کاربری ساخت ویدئو‌های کوتاه را دارد.

مقامات آمریکایی طی هفته‌های اخیر بارها مدعی شدند که نرم‌افزار «تیک‌تاک» ابزار جاسوسی دولت چین در آمریکاست. مقامات آمریکایی این را هم گفته‌اند که اطلاعات منتشر شده در این نرم‌افزار در اختیار سرویس اطلاعاتی پکن قرار می‌گیرد. البته ادعای مذکور مقامات آمریکایی از سوی مدیران ارشد نرم افزار تیک‌تاک رد شده است.

استیون منوچین در این باره گفت: «من این را به صورت عمومی اعلام می‌کنم که کمیته بررسی سرمایه‌گذاری خارجی اتفاق نظر دارند که نرم‌افزار «تیک‌تاک» با شرایط کنونی خود نمی‌تواند در آمریکا به فعالیت خود ادامه دهد، چرا که خطر لو رفتن اطلاعات ۱۰۰ میلیون آمریکایی وجود دارد».

تنش‌های بین آمریکا و چین طی ماه‌های اخیر به بالاترین سطح خود رسیده و کارشناسان چینی هشدار دادند که تنش بین دو کشور می‌تواند به رویارویی نظامی منجر شود. شیوع ویروس کرونا و اتهام‌زنی واشنگتن به پکن مبنی بر انتشارات اطلاعات نادرست، همچنین دخالت‌های مکرر واشنگتن در امور داخلی چین و مخصوصا در ناآرامی‌های منطقه خودمختار هنگ‌کنگ از جمله مواردی است که به اختلافات بین دو کشور دامن زده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار