تجربه خوب یک طرح در کاهش طلاق

رئیس اداره بهزیستی گناباد گفت: طرح مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق، طرحی است که از سال ۸۶ طی تفاهم‌نامه‌ای بین بهزیستی و دادگستری گناباد اجرا می‌شود.

علی آراسته رئیس اداره بهزیستی گناباد در گفت وگو با خبرنگار با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: طرح مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق با هدف رفع اختلافات زوجین متقاضی طلاق به منظور حفظ و انس جان خانواده و با در نظر گرفتن اقدامات مناسب برای چگونگی سرپرستی و بهره مندی فرزندان اجرا شده است.

او افزود: در این طرح، تیم‌های تخصصی شامل؛ مشاور، مددکار، مشاور حقوقی و روانپزشک حضور دارند که طی پنج جلسه به متقاضیان طلاق، مشاوره ارائه می‌نمایند و این پروسه ۴۵ روز طول می‌کشد.

رئیس اداره بهزیستی گناباد با بیان اینکه سازش زوجین در این طرح بیش از ۱۸ درصد است، ادامه داد: پارسال از ۲۷۴ مورد این طرح، ۶۹ مورد به صورت خود معرف از طریق مراجعه به اورژانس اجتماعی و ۲۰۵ مورد نیز از سمت دادگستری به ما معرفی شده اند که پس از پروسه ۴۵ روزه این طرح،۵۰ زوج سازش، ۳۲ مورد ارجاع به دادگستری و ۲۱۱ مورد آن در دست اقدام و هنوز تعیین تکلیف نشده اند.

آراسته بیان کرد: مهمترین دلایل طلاق در سال ۹۸ در گناباد، اعتیاد، خیانت، عدم تسلط به مهارت‌های زندگی و دخالت اطرافیان، طبق خود اظهاری و شواهد مشخص شده می‌باشد که سهم اعتیاد در بروز طلاق در این شهرستان حدود ۱۶ و نیم درصد است.

او تصریح کرد: بعضی از این مراجعان برای طلاق اگر در خصوص مباحث اقتصادی مشکلی داشته باشند، از آن‌ها حمایت‌های اقتصادی و شغلی نیز می‌شود از فواید این طرح می‌توان به اعلام نظر بهتر قاضی در تصمیم نهایی طلاق زوجین اشاره کرد.

انتهای پیام//ح.ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار