بی‌توجهی جوانان به پروتکل‌ها در مشهد علت ابتلای آنها به کرونا

پزشک فوق تخصص مراقبت‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در موج دوم شیوع کرونا، جوانان به علت بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و اتکا به سن و قدرت جوانی بیشتر از همه درگیر این بیماری شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آرش پیوندی پزشک فوق تخصص مراقبت‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر گروه سنی ۲۵ تا ۴۵ سال بیشترین مبتلایان بستری ناشی از کرونا در بیمارستان‌های این دانشگاه را شامل می‌شوند.

او افزود: مشاهده بیمارانی که به دلیل غفلت و ساده انگاری دچار نوع شدید بیماری شده‌اند برای تیم‌های پزشکی و پرستاری غم و تاسف را به همراه دارد.


بیشتر بخوانید

پزشک فوق تخصص مراقبت‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: مشکلات حاد تنفسی و ریوی مهمترین و بیشترین عارضه بیماری کرونا است و علاوه بر آن، بیماری کرونا با عارضه‌هایی نظیر تب، مشکلات گوارشی، قطع ناگهانی حس بویایی و چشایی خود را نشان می‌دهد.

پیوندی بیان کرد: هم اکنون درمان مشخصی برای بیماری کرونا وجود ندارد و تنها راهکار پیشگیری از این بیماری، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و خود مراقبتی است.

انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار