روسیه: بر اساس ان‌پی‌تی ایران حق ادامه فعالیت‌های هسته‌ای خود را دارد

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در پیامی توئیتری بر حق ایران در تداوم فعالیت‌های هسته‌ای مسالمت‌آمیزش بر اساس «ان پی تی» تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین روز دوشنبه با انتشار پیامی توئیتری به اظهارات ضد ایرانی «مارک دوبوویتز» رئیس اندیشکده صهیونیستی-آمریکایی «دفاع از دموکراسی» واکنش نشان داد.

وی در پیام خود نوشت: «بر اساس ان پی تی، فرصت انجام فعالیت‌های اتمی به ایران داده شده است. این فرصت‌هایی که به ایران داده شده تا زمانی که برای اهداف مسالمت‌آمیز باشند، کاملا قانونی هستند.»

اولیانوف افزود: «آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای وظیفه دارد راستی آزمایی در عدم انحراف در استفاده از مواد هسته‌ای را پیگیری کند. کسانی که مخالفت هستند، خلاف ان پی تی عمل می‌کنند.»

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین بارها آمریکا را عامل کنار گذاشتن تعهدات ایران ذیل برجام معرفی کرده است.

در حالی پنج سال از امضای توافق هسته‌ای ایران می‌گذرد که در می ‌سال ۲۰۱۸، رئیس جمهور آمریکا در اقدامی یکجانبه از برجام خارج شد و با به راه اندازی کمپین فشار حداکثری علیه ایران، تمامی تحریم‌های لغو شده علیه جمهوری اسلامی ذیل این توافق را از سر گرفت. ایران پس از یک سال پایبندی به برجام به رغم خروج آمریکا، طی چند گام خروج از برخی تعهدات خود براساس توافق هسته‌ای را آغاز کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار