دو طرح پتروشیمی پنجشنبه در استان بوشهر به بهره‌برداری می‌رسد

وزیر نفت امروز از افتتاح سه طرح پتروشیمی در پنجشنبه ۱۶ مرداد خبر داد که دو طرح آن در استان بوشهر قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، وزیر نفت امروز اعلام کرد که سه طرح متانول کاوه، کیمیای پارس خاورمیانه و کاتالیست لرستان،  پنجشنبه این هفته به بهره‌برداری می‌رسد که در این میان، متانول کاوه در بندر دیر و کیمیای پارس خاورمیانه در عسلویه قرار دارند.

به گفته بیژن زنگنه، کیمیای پارس خاورمیانه با ظرفیت تولید روزانه ۵ هزار تن متانول و کاوه با ظرفیت تولید روزانه ۷ هزار تن متانول به بهره‌برداری خواهد رسید.

کیمیای پارس روزانه یک میلیون دلار درآمد صادراتی خواهد داشت

مدیرعامل پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه در این باره گفت: ظرفیت تولید این مجتمع سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن متانول است و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته روزانه یک میلیون دلار درآمد از صادرات این محصول نصیب کشور خواهد شد.

عباس دولتی‌زاده افزود:  این مجتمع در تلاش است با انجام کار مطالعاتی برای احداث بخش پایین‌دستی و تولید محصولات دیگر از متانول برای جلوگیری از خام‌فروشی گام بردارد.

او بیان کرد: پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه در مدت زمان چهار سال و براساس برنامه زمان‌بندی استاندارد، با بیش از ۱۴ میلیون نفرساعت کار بدون حادثه، به مدار تولید وارد شد.

این مجتمع  از شرکت‌های تابع هلدینگ پتروفرهنگ به شمار می‌رود، با سرمایه‌گذاری حدود ۶۰۰ میلیون دلار در زمینی به مساحت حدود ۸ هکتار در فاز دوم پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی عسلویه اجرا شده است.

پتروفرهنگ از شرکت‌های تابع صندوق ذخیره فرهنگیان است و سود فعالیت‌های آن به فرهنگیان عضو تعلق می‌گیرد.

کاوه بزرگ‌ترین تولید کننده متانول در ایران

واحد متانول کاوه  دیگر طرح پتروشیمی که قرار است پنجشنبه افتتاح شود با مشارکت صددرصدی بخش خصوصی در ۵ کیلومتری شهر دیر در جنوب استان بوشهر ساخته شده است.

این واحد با ظرفیت تولید روزانه هفت هزار تن متانول، به عنوان بزرگترین خط تولید متانول ایران به شمار می‌رود.

این واحد سالانه دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن میلیون تن متانول با درجه کیفی AA تولید می‌کند.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.