پتروشیمی کاوه دیر امسال وارد مدار تولید می‌شود

مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: مجتمع پتروشیمی کاوه دیر تا دو ماه آینده وارد مدار تولید می‌شود.

پتروشیمی کاوه دیر امسال وارد مدار تولید می‌شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، شرکت متانول کاوه سال ۸۹ به همت بخش خصوصی با هدف ایجاد بزرگ‌ترین واحد تولید متانول در جهان با گرید A–A در بندر دیر واقع در جنوب بوشهر تاسیس شده است.

متانول مایعی شفاف و بی رنگ است که به طور گسترده در تولید انواع مختلف مواد شیمیایی مانند فرمالدئید، رزین‌ها، اسید استیک، حلال‌ها، الفین‌ها و ... استفاده می‌شود.

همچنین متانول را می‌توان به عنوان یک منبع انرژی پاک برای توربین‌ها و خودرو‌ها به کار برد که این امر ضمن سازگاری با محیط زیست، دارای ارزش حرارتی بالا و موثری نیز خواهد بود.

حالا مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفته است، مجتمع پتروشیمی کاوه با ظرفیت تولید روزانه ۷ هزار تن متانول در مرحله راه‌اندازی قرار دارد و امید است در یکی دو ماه آینده وارد مدار تولید شود.

قدرت‌الله فرج‌پور همچنین با اشاره به اینکه پتروشیمی مرجان عسلویه با ظرفیت تولید روزانه ۵ هزار تن محصول، امسال در مدار تولید قرار گرفته است، بیان کرد: این مجتمع با مشارکت ۷۵ درصدی شرکت‌های داخلی در زمینه‌های طراحی، ساخت، ساختمان، نصب و همچنین تامین کالا ساخته شده، اکنون با حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: امسال روند تولید محصولات پتروشیمی با وجود برخی مشکلات و همچنین تعمیرات اساسی چند مجتمع، قابل قبول است، به‌طوری که از ابتدای سال تا پایان آبان شاهد افزایش سه درصدی تولید محصولات پتروشیمی نسبت به مدت مشابه پارسال بوده‌ایم.

مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی عمده‌ترین تعمیرات اساسی شرکت‌ها را در مجتمع‌های پتروشیمی آریاساسول، زاگرس ۲، کاویان، مارون، فن‌آوران، خار، فاز سوم شیراز، MTBE بندر امام و واحد استحصال اتان پارس عنوان کرد و گفت: اکنون نیز چند مجتمع بزرگ دیگر در حال انجام تعمیرات اساسی هستند.

انتهای پیام/ک

پتروشیمی کاوه دیر در مرحله راه‌اندازی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.