برگزاری آنلاین مسابقات قرآنی کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: مسابقات قرآنی کارکنان قوه قضائیه به صورت آنلاین و غیر حضوری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان کرمان در شورای فرهنگی دادگستری کل استان کرمان بر رعایت تمامی مفاد پروتکل‌های بهداشتی در راستای برگزاری مسابقات قرآن کارکنان قوه قضائیه تاکید کرد و گفت: بخش کتبی این مسابقات با استفاده از سیستم داخلی دادگستری استان کرمان و با همکاری اداره آموزش دادگستری برگزار می‌شود.

او افزود: بخش‌های حضوری این مسابقات نیز حذف شده و به صورت فایل‌های ضبط شده در اختیار داوران قرار می‌گیرد تا نسبت به انتخاب افراد برتر اقدام کنند.

موحد بر توجه به سلامت کارکنان و شرکت کنندگان در مسابقات قرآن کارکنان قوه قضائیه تاکید کرد و بیان داشت: این مسابقات در سال‌های گذشته به صورت حضوری و متمرکز در مرکز استان برگزار می‌شد که امسال با توجه به شرایط موجود به شکل جدیدی برگزار خواهد شد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان نیز گفت: برگزاری مسابقات قرآنی امسال با توجه به وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ وضعیت متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته دارد.

محمدباقر اسلامی با اشاره به اینکه به دلیل نداشتن توازن امکانات دادگستری‌های استان در بهره گیری از سیستم‌های الکترونیک و صوتی، امکان برگزاری این مسابقات به صورت ویدئوکنفرانس وجود ندارد، تصریح کرد: بخش‌های کتبی این مسابقات براساس سازوکار موجود در واحد آموزش دادگستری کل استان کرمان با استفاده از سامانه‌های داخلی و به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

او اظهار داشت: بخش‌های غیرحضوری و شفاهی نیز به صورت ضبط شده در اختیار داوران قرار می‌گیرد تا پس از ارزیابی‌های لازم، اعلام نظر کنند.

اسلامی با اشاره به ثبت نام ۱۱۱ نفر در مرحله استانی برای شرکت در این مسابقات، تصریح کرد: این مسابقات در حوزه شفاهی در رشته‌های قرائت، تحقیق و ترتیل، حفظ (یک جزء، دو جزء، پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل) و اذان ویژه برادران برگزار می‌شود.

او افزود: بخش کتبی مسابقات قرآنی کارکنان قوه قضائیه نیز در دو رشته مفاهیم و حفظ موضوعی برگزار خواهد شد.

اسلامی تصریح کرد: مسابقات قرآنی کارکنان قوه قضائیه در استان کرمان نیمه اول مردادماه جاری با حضور شرکت کنندگانی از دادگستری استان و سازمان‌های تابعه قوه قضائیه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار