اعتباری به پل‌های تخریب شده از سیل پلدختر اختصاص نیافته است

رییس اداره میراث فرهنگی پلدختر گفت: تاکنون هیچگونه اعتباری جهت مرمت پل‌های تخریب شده از سیل این شهرستان اختصاص پیدا نکرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  علی عزیزی،رییس اداره میراث فرهنگی پلدختر  اظهارداشت: ۱۳ پل ثبت شده تاریخی شهرستان پلدختر در سیل ۹۸ دچار آسیب بسیار جدی شد که با وجود ارسال به موقع گزارش‌های لازم و پیگیری‌های مسوولان، اما متاسفانه تاکنون هیچگونه اعتباری از اعتبارات سیل به این حوزه اختصاص پیدانکرده است.

او افزود: پس از سیل سال ۱۳۹۷ با اعتبار ۳۰ میلیون تومان پل‌های دختر و کلهرت معمولان مرمت شد که در برایر خسارات و سیل‌های احتمالی در آینده، پاسخگو نیست.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پلدختر گفت:بنابر این در صورتی که قبل از بارندگی‌ها پل‌های این شهرستان مرمت نشوند به طور حتم آسیب جدی به آن‌ها وارد و احتمال تخریب یا از بین رفتن آن‌ها وجود دارد.

او به احداث پل معلق شهر پلدختر اشاره کرد و افزود: با بررسی‌های انجام شده از سوی کارشناسان امر تصمیم دولت بر این شد که پل معلق به خاطر موقعیت مکانی در ورودی شمالی این شهر احداث شود.

عزیزی یادآورشد: با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی، وجود پل تاریخی و یادمان شهدای پلدختر به عنوان پایگاه فرهنگی در سال جاری تصمیم بر آن شد با سرمایه گذاری فرد بومی پل معلق درورودی شهر احداث شود.

رییس اداره میراث فرهنگی پلدختر گفت: احداث این پل با هدف ساخت یک مجموعه گردشگری درحال اخذ مجوز‌های لازم می‌باشد وتسهیلات کم بهره نیز برای آن در نظر گرفته شده که امید است با توجه به انتظاری که از سرمایه گذار می‌رود، به زودی کاراحداث پل عملیاتی شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.