معاون مرکز بهداشت استان بوشهر:

واکسن آنفلوانزا اول باید در اختیار افراد در معرض خطر قرار گیرد/ همه افراد نیاز به واکسن ندارند

خواجه‌ئیان گفت: واکسن آنفلوانزا ابتدا باید در دسترس افراد در معرض خطر قرار گیرد و تزریق آن برای دیگر افراد ضروری نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدمهدی خواجه‌ئیان معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر بیان کرد: هر سال در فصل پاییز با گسترش بیماری آنفلوانزا رو به رو هستیم و برخی از افراد سعی می‌کنند واکسن این بیماری را پیش از رسیدن این فصل تزریق کنند که امسال با توجه به شیوع کرونا و نگرانی‌های مردم، تب و تاب برای دسترسی به واکسن آنفلوانزا بیشتر شده است.

او ادامه داد: تزریق واکسن آنفلوانزا ابتدا برای افراد در معرض خطر ضروری است و برای افراد سالم توصیه نمی‌شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر، افراد در معرض خطر را کودکان زیر ۵ سال، خانم‌های باردار، سالمندان بالای ۶۰ یا ۶۵ سال، بیماران

خاص مانند دیابتی‌ها، کسانی که نارسایی کلیه دارند، بیماران قلبی، ریوی و مبتلایان به سرطان عنوان کرد که باید واکسن آنفلوانزا تزریق کنند.


بیشتر بخوانید


خواجه‌ئیان گفت: اگر واکسن در دسترس بود، بقیه هم می‌توانند استفاده کنند، اما این طور نیست که همه افراد به واکسن نیاز داشته باشند.

او، از مردم خواست اجازه دهند توزیع و تزریق واکسن آنفلوانزا مدیریت شود و ابتدا در اختیار افرادی که نیازمند آن هستند، قرار گیرد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر بیان کرد: نگذاریم مانند ابتدای شیوع کرونا که درخواست فراوان برای استفاده از ماسک فیلتردار باعث شد کسانی که باید از این ماسک‌ها استفاده می‌کردند نتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.