دادستان نیویورک کلاهبرداری‌های احتمالی سازمان ترامپ را بررسی می‌کند

دادستان بخش منهتن نیویورک، احضاریه‌ای را برای گرفتن هشت سال اظهارنامه مالیاتی شخصی و شرکتی ترامپ صادر کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، دادستان نیویورک اعلام کرده است در حال بررسی اظهارنامه مالیاتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و همچنین تحقیق درباره «رفتار خلاف قانون طولانی مدت در سازمان ترامپ» است.

بررسی پرونده دادگاه روز دوشنبه نشان می‌دهد که این تحقیق بسیار گسترده‌ از بررسی حق السکوتی که گفته می‌شود به دو زن از سوی ترامپ داده شده است. دیوان عالی آمریکا ماه گذشته حکم داد که وکلا می‌توانند اظهارنامه مالیاتی ترامپ را بررسی کنند. با این حال رئیس‌جمهور بار‌ها این تحقیقات را مسخره نامیده است.

سیروس ونس جونیور، دادستان بخش منهتن نیویورک، پرونده احضاریه را برای گرفتن هشت سال اظهارنامه مالیاتی شخصی و شرکتی ترامپ صادر کرده است، که این موضوع سازمان ترامپ را به چالش کشیده است.

ترامپ در واکنش به این موضوع دادستان منهتن را که یک دموکرات است به انتقام‌جویی سیاسی متهم کرده است.

دفتر ونس در پاسخ به اسناد دادگاه که روز دوشنبه ارائه شد گفت ادعا‌های مربوط به فعالیت مجرمانه در سازمان ترامپ به «بیش از یک دهه» برمی‌گردد. این دفتر اعلام کرد به استناد مقالات روزنامه‌ها در مورد کلاهبرداری‌های احتمالی بانکی و بیمه‌ای در سازمان ترامپ و شهادت مایکل کوهن، وکیل پیشین رئیس جمهور در کنگره ترامپ هنگام تلاش برای کاهش مالیات دارایی‌های خود را بی ارزش می‌کرده است. این دفتر اعلام کرد تحقیقات آن‌ها فراتر از پرداخت حق السکوت به دو بازیگر زن در انتخابات ۲۰۱۶ از سوی ترامپ است و شامل ده سال فعالیت ترامپ و شرکتش می‌شود.

بر اساس قانون آمریکا، چنین پرداخت‌هایی (حق السکوت) ممکن است قوانین تامین مالی تبلیغات را نقض کند، اما رئیس‌جمهور آمریکا منکر واقع شدن چنین امری است. او در گفتگو با روزنامه‌نگاران این تحقیقات را «مسائل دموکراتیک» نامید. او پیش‌تر از یک قاضی خواسته بود تا اعلام کند که این احضاریه غیرقانونی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار