مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی؛

طرح انتقال آب دریای عمان به استان‌های شرقی کشور در هفته آینده برگزار می شود

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: طرح انتقال آب دریای عمان به سه استان شرقی کشور در چابهار با حضور مسئولان ارشد سه استان در هفته دولت برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد علایی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه به منظور مدیریت و تامین آب شرق کشور اجرایی شدن دو طرح بزرگ الزامی است،گفت: این دو طرح شامل اجرای سند سازگاری با کم آبی است که سال قبل تصویب و ابلاغ شد و در همان سال نخست برکات بسیاری زیادی به همراه داشت و طرح دوم شیرین سازی و انتقال آب از دریای عمان و انتقال به سه استان شرق کشور است.

او با اشاره به طرح شیرین سازی آب از دریای عمان، افزود: مطالعات مرحله نخست این طرح عظیم انجام شد و سال قبل وزارت نیرو مجوز اولیه تخصیص آب از دریای عمان را صادر کرد که این طرح باید توسط بخش خصوصی انجام شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: در فرآیند قانونی جمعی از سرمایه گذاران خصوصی برای اجرای این طرح، شرکت مجری طرح را تاسیس کردند. امسال نیز مطالعات پدافند غیر عامل و زیست محیطی طرح تصویب و مجوز‌های لازم صادر شد همچنین زمین تصفیه خانه در ساحل چابهار تحویل شرکت مجری طرح شد.

علایی بیان کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده در جلسه‌ای در استانداری خراسان رضوی با حضور معاونان امور عمرانی سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و رضوی و مدیر عامل شرکت مجری طرح، مصوب شد که کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی این طرح عظیم در هفته دولت در چابهار با حضور مقامات ملی، استانداران و مدیران عامل شرکت‌های آب سه استان انجام شود.

او تصریح کرد: با توکل به خداوند متعال و همکاری مردم با اجرای این دو طرح بزرگ، آب پایدار مورد نیاز شرق کشور تامین خواهد شد.
 
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.