فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان گفت: توفان شدید و گرد و خاک ظهر امروز سه‌شنبه مسیر زاهدان - زابل را بست.

سرهنگ کشواد بهروزی زاده فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: این مسیر ساعت ۱۳ ظهر امروز براثر کاهش شدید دید افقی ناشی از توفان شن بسته شد.

او  ادامه داد: تلاش نیرو‌های راهداری و پلیس راه برای بازگشایی این مسیر همچنان ادامه دارد.

فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید در برخی نقاط شمال سیستان و بلوچستان منجر به تشکیل توفان گرد و خاک می‌شود که پیامد آن کاهش شدید دید، کاهش کیفیت هوا و اختلال در تردد ناوگان حمل و نقل و افزایش غبار در زاهدان و سایر نقاط استان است.

 خشکسالی‌های چندین ساله سبب شده باد‌هایی که در گذشته به «موسمی ۱۲۰ روزه سیستان» یا نعمت بیکران الهی معروف بود و هوایی مطبوع و کشاورزی پرمحصول و زندگی سراسر شاد و با نشاطی را برای مردم به ارمغان می‌آورد امروز به بلای جان ساکنان این منطقه تبدیل شود.

توفان‌های سهمگینی که معمولا با سرعت ۸۰ تا ۱۲۰ کیلومتر به حرکت در آمده و حجم عظیمی از ماسه و خاک را روانه شهر‌ها و روستا‌ها و خانه و کاشانه مردم کرده و همچون تازیانه‌های سوزناک بر پیکر خمیده و بی رمق سیستان فرود آورده و خانه‌های مردم را در زیر شن‌های روان مدفون کرده و راه نفس کشیدن آنان را بسته و انواع بیماری‌های تنفسی و قلبی و ریوی را نصیب مردم مظلوم و محروم منطقه می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار