مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد؛

آزادسازی حدود ۵۰۰ هزار متر مربع اراضی در تهران

محبت خواه گفت: حدود ۴۸۶ هزار و ۳۵۶ متر مربع اراضی در تهران به ویژه در محلات شرق رفع تصرف شد.

خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در حدود ۵۰۰ هزار متر مربع زمین، ظرف ۵ ماه گذشته توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران آزادسازی شده است، گفت: این اقدام توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و با همکاری یگان حفاظت اراضی، دادستان، کلانتری، قوه قضاییه و نیروی انتظامی صورت گرفته است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران بیان کرد: در این زمینه جهاد کشاورزی و همچنین یگان حفاظت جهاد کشاورزی تعامل بسیار زیادی در رفع تصرف این اراضی داشته اند.

محبت خواه با اشاره به اینکه ۱۴۹ مورد رفع تصرف اراضی شده که ارزش ریالی آنها ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده و تمامی مبالغ به بیت المال بازگشته است، تصریح کرد: در این زمینه پلاک های مهمی رفع تصرف شده که بخش عمده ای از آنها در شرق و برخی از مناطق تهران از جمله مناطق گیلاوند، چناران، اسب چنار، قلعه سنگی، قلعه‌ پا، نوده، مهرآباد، چشمه علی، سادات محله و غیره بوده و مناطقی هم در استان تهران از جمله بازار گل شهید محلاتی، ولنجک و ضلع غربی ورزشگاه آزادی رفع تصرف شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی تصریح کرد: عملیات از جمله قلع و قمع، دیوار کشی ها و تخریب دیوار ویلاها، از جمله مواردی است که توسط نیروهای اداره کل راه و شهرسازی استان تهران صورت گرفته است.


بیشتر بخوانید


محبت خواه با اشاره به اینکه مردم می توانند به سامانه اطلاع رسانی ۱۶۵۶ که سامانه ملی حفاظت از اراضی است گزارشات تخلف درباره زمین‌خواری و تصرف اراضی را اعلام کنند، ادامه داد: نیروهای یگان حفاظت از اراضی ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت در محل برای بررسی صحت این ادعا حاضر می‌شوند.

این مقام مسئول توضیح داد: حضور مردم در اجرای هر چه بهتر این پروژه ها بسیار موثر است و نقش موثری در رفع تصرف اراضی دارد.

او تاکید کرد: در این زمینه اداره کل راه و شهرسازی استان تهران عزم بسیار جدی در رفع تصرف اراضی تمامی مناطق استان تهران دارد و اجازه هیچ گونه تصرف و یا زمین خواری را نمی دهد.

به گفته این مقام مسئول اداره کل راه و شهرسازی استان تهران عزم جدی برای انجام این اقدام دارد و اجازه هیچ گونه زمین خواری را به هیچ فردی نمی دهد.

مدیر کل راه و شهرسازی در پایان یاد آور شد: در این زمینه از مردم برای  ارائه گزارشات تصرف اراضی دعوت به همکاری می کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار