فرانسه تجهیزات و کادر پزشکی به لبنان اعزام کرد

دولت فرانسه برای کمک به مردم آسیب‌دیده بیروت، تیمی متشکل از کادر درمانی به همراه چندین تن تجهیزات پزشکی به لبنان اعزام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی وقوع انفجار‌های هولناک در بیروت، رئیس جمهور فرانسه از اعزام کمک و تجهیزات پزشکی به لبنان خبر داد.

امانوئل مکرون در پیامی در حساب توئیتری خود آورد: تیمی از نیرو‌های دفاع شهری فرانسه به همراه چندین تن تجهیزات پزشکی و کادر پزشکی اورژانس برای پشتیبانی از بیمارستان‌ها (در لبنان) در اولین فرصت به لبنان اعزام شد.

روز سه‌شنبه انفجار‌هایی ویرانگر بندر بیروت را به لرزه درآورد و تعدادی از ساختمان‌ها را در این بخش از پایتخت لبنان با خاک یکسان کرد به طوری که موج انفجار در کیلومتر‌ها دورتر از محل انفجار شنیده شد. دستگاه امنیت عمومی لبنان اعلام کرد قرار است تحقیقاتی برای مشخص کردن «ماهیت دقیق حادثه» انجام بگیرد. سرلشکر «عباس ابراهیم»، رئیس دستگاه امنیتی لبنان، گفت تحقیقات اولیه حاکی از انفجار بیش از ۲۷۰۰ تن نیترات آمونیوم در انبار بندر بیروت است.

صلیب سرخ لبنان اعلام کرد که تعداد قربانیان حادثه انفجار در بندر بیروت به بیش از ۱۰۰ نفر و تعداد مجروحان به بیش از ۴۰۰۰ نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار