ابراز همدردی مقامات عراقی با دولت و ملت لبنان

مقامات و مسئولان عراق وقوع حادثه سهمگین در بندر بیروت و کشته و زخمی شدن بیش از ۴ هزار نفر را به دولت و ملت لبنان تسلیت گفتند و با آنان ابراز همدردی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه خبری المیادین عصر دیروز (سه‌شنبه) از وقوع انفجار در بندر بیروت خبر داد و اعلام کرد که حجم خسارات وارده بسیار زیاد است.

نیرو‌های آتش نشانی بیروت با اعزام تیم‌های اطفای حریق و امدادی به کمک مجروحان که در محل حادثه گرفتار شده بودند، شتافتند و ضمن آوار برداری، جان مردم را نجات دادند و عملیات امداد و نجات همچنان ادامه دارد.

مدیرکل امنیت عمومی لبنان اعلام کرد که نمی‌توان تحقیقات را پیش‌بینی کرد و پس از اتمام آن، اطلاعات تایید شده این حادثه را منتشر خواهند کرد.

جورج کتانه، مدیرکل صلیب سرخ لبنان امروز اعلام کرد که تعداد قربانیان به بیش از ۱۰۰ نفر و شمار مجروحان به بیش از ۴ هزار نفر افزایش یافته است.

تماس تلفنی رئیس جمهور عراق با میشل عون

«برهم صالح» رئیس جمهوری عراق سه‌شنبه شب در تماس تلفنی با «میشل عون» همتای لبنانی خود، مراتب همدردی و همبستگی دولت و ملت عراق را از حادثه انفجار بیروت ابراز کرد.

بنا به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهوری عراق، صالح در این تماس که در پی انفجار بیروت به جان باختن و زخمی شدن شماری از شهروندان پایتخت لبنان منجر شد، با عون گفتگو کرد.

وی، ضمن اعلام همبستگی دولت و ملت عراق با مردم و دولت لبنان، این حادثه را به خانواده جان‌باختگان تسلیت گفت و برای زخمی شدگان طلب شفای عاجل کرد.

میشل عون نیز از همدردی رئیس جمهوری و ملت عراق و روح برادری میان دو ملت قدردانی کرد.

نخست وزیر عراق از ارسال کمک پزشکی به لبنان خبر داد

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق با دولت و مردم لبنان ابراز همدردی و اعلام همبستگی کرد و از خدای متعال خواست شفای عاجل به مجروحان این حادثه اعطا کند تا این درد غم انگیز را پشت سر بگذارند.

دفتر اطلاع رسانی «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر این کشور بامداد امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که با همتای لبنانی خود «حسان دیاب» تماس گرفته و در این گفت و گوی تلفنی نیز به ابراز همبستگی، تسلیت و همدردی همه شهروندان کشورش با ملت لبنان در پی حادثه دردناک انفجار در بندرگاه شهر بیروت، پایتخت این کشور پرداخته است.

طبق در این بیانیه آمده، نخست وزیر عراق ضمن تاکید بر این که کشورش در این مصیبت بدون تاخیر در کنار لبنان خواهد بود، خاطر نشان ساخت که دولت وی تصمیم گرفته یک هواپیمای حامل کمک‌های پزشکی فوری را به لبنان بفرستد تا مشارکت خود در مصیبت مردم این کشور را ابراز کند.

دیاب هم ضمن تشکر از الکاظمی، از مواضع همیشگی عراق در راستای منافع لبنان وملت آن و روابط تاریخی میان دو کشور قدردانی کرد.

هادی العامری: همه از لبنان پشتیبانی کنند

هادی العامری، رئیس ائتلاف فتح عراق نیز از تمامی کشور‌ها خواست تا در کنار لبنان بایستند و از این کشور در این فاجعه بزرگ پشتیبانی کنند.

او در بیانیه‌ای اعلام کرد: خبر انفجار را اندوه فراوان دریافت کرده و حجم خسارت‌ها را در رسانه‌ها مشاهده کرده و با مردم عزیز و شجاع لبنان ابراز همدردی و همبستگی می‌کنیم.

تاکید ائتلاف دولت قانون بر پشتیبانی از لبنان

نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون عراق با دولت و ملت لبنان اعلام همبستگی کرد.

او در پیامی توئیتری اعلام کرد: با دولت و ملت لبنان اعلام همبستگی می‌کنیم و برای تمامی بیماران شفای عاجل و برای قربانیان رحمت و مغرفت از خدای متعال درخواست می‌کنیم.

نوری المالکی افزود: امیدواریم که لبنان با همبستگی و همکاری از سوی دوستان و نزدیکان این حادثه را پشت سر بگذارد.

«عمار حکیم» رئیس جریان حکمت عراق با نگرانی شدید پیامد‌های انفجار‌هایی که بیروت را لرزاند و قربانیان بسیار و خرابی‌های گسترده به بار آورد پیگیری می‌کنیم.

او افزود: ضمن ابراز تسلیت و هم‌دردی با دولت و ملت لبنان و خانواده‌های قربانیان از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم که در کنار لبنان بایستد و در این شرایط سخت به یاری‌اش بشتابد.

«قیس الخزعلی» دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق با صدور بیانیه‌ای در واکنش به انفجار بیروت ضمن تسلیت به لبنانی‌ها گفت عراق هم از چنین انفجار‌های مهیبی در دوره اشغال از سوی آمریکا و بعد از آن رنج برده است.

او اعلام کرد: کمک و حمایت همه جانبه از ملت لبنان وظیفه اخلاقی و انسانی ما برای کاستن از سختی‌های آن‌ها است.

«نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق و «مسرور بارزانی» نخست وزیر این اقلیم در پیامی توئیتری با لبنان در این غم ابراز همبستگی کردند.

این دو مقام با تاکید بر ایستادگی در کنار دولت و مردم لبنان در این لحظات سخت اعلام کردند که از مردم این کشور حمایت می‌کنند.

«مقتدی صدر» رئیس جریان صدر عراق نیز در صفحه توئیترخود وقوع انفجار در بیروت و کشته و زخمی شدن شمار زیادی از مردم این کشور را تسلیت گفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار