استاندار قم؛

تمدید کاهش ساعت کاری ادارات استان قم

سرمست با توجه به تمدید کاهش ساعت کاری ادارات گفت: به‌منظور کاهش مصرف برق ساعت کاری ادارات را یک ساعت و نیم کاهش دادیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، بهرام سرمست استاندار قم امروز در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران استان قم ، به بیان مصوبات ستاد استانی مبارزه با کرونا پرداخت وگفت: با توجه به مناسبت‌های پیش رو، تصمیماتی گرفته شد که مبنای این تصمیمات ورود استان به مرحله قرمز کرونایی بود.

سرمست با بیان تصمیماتی که پیرامون مناسبت‌های پیش رو و ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش در این جلسه گرفته شد، گفت: در این رابطه جلسه مشورتی با هیئات مذهبی داشتیم که مقرر شد سازمان تبلیغات ضمن دریافت نظرات برای اجرای پروتکل‌ها آمادگی داشته باشد.

استاندار قم افزود: مقرر شد تمام پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های وضعیت قرمز در استان پیاده‌سازی و اجرایی شود تا ان شاء الله با همراهی مردم بتوانیم این بیماری را کنترل و با آن مقابله کنیم.

سرمست با اشاره به انعکاس پیشنهادات لازم به ستاد ملی مقابله با کرونا ابراز کرد: ستاد ملی ظرف یک هفته آینده دستورالعمل‌های لازم را ابلاغ کرده و سعی می‌کنیم در استان هم این دستورالعمل‌ها را پیاده کنیم تا هم عزاداری‌ها انجام و حتی یک نفر هم به این بیماری مبتلا نشود.

استاندار قم از تمدید کاهش ساعت کاری ادارات تا یک هفته دیگر خبر داد و گفت: با توجه به درخواستی که اداره کل برق و دانشگاه علوم پزشکی داشت هفته گذشته تصمیم گرفتیم به‌منظور کاهش مصرف برق ساعت کاری ادارات را یک ساعت و نیم کاهش دهیم.

سرمست با بیان اینکه کاهش ساعت کاری ادارات، در راستای جلوگیری از قطعی برق مصارف خانگی و صنعتی انجام شد، تصریح کرد: نظر ستاد استانی مبارزه با کرونا این شد که به مدت یک هفته این مصوبه تمدید شود و تا پایان یک هفته آینده این وضعیت ادامه داشته باشد.

استاندار قم با اشاره به اینکه تأمین مواد اولیه ماسک منحصر به دو شهر است، تأکید کرد: در این زمینه دستور پیگیری داده‌ایم تا رفع مشکل شود همچنین در زمینه استقرار واحد‌های تولیدی و تغییر خط تولید واحد‌ها توفیقات خوبی برای استان حاصل‌شده و ظرفیت امروز ما می‌تواند تا حد زیادی نیاز استان را تأمین کند.

سرمست با بیان مشکلات موجود بر سر راه تولید ماسک در استان و پیگیری‌های صورت گرفته در این زمینه عنوان کرد: تأمین مواد اولیه، استقرار واحد‌های تولید و تغییر خط تولید واحد‌ها و توزیع ماسک سه مقوله‌ای هستند که باید پیگیری‌های لازم برای آن انجام شود.

استاندار قم در خصوص توزیع ماسک در استان نیز گفت: کمیته‌ای در این زمینه باید تشکیل شود و بر توزیع مناسب ماسک در استان نظارت شود و با سازوکاری که مسئولان تعریف می‌کنند توزیع مناسب‌تر شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.