ساخت ١۶ فضای آموزشی و پرورشی طی سال گذشته در صالح آباد

مدیر آموزش و پرورش صالح آباد گفت: ١۶ فضای آموزشی و پرورشی با اعتبار ٨٢ میلیارد ریال طی سال ۹۸ در این شهرستان ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،اسدی مدیر آموزش و پرورش صالح آباد گفت: نرخ پوشش تحصیلی صالح آباد در مقطع ابتدایی بیش از ٩٩ درصد و در مقطع متوسطه ٩٢ درصد می‌باشد.

او افزود: در سال تحصیلی گذشته ٩ هزار و ٣٠٠ دانش‌آموز در مدارس سطح شهرستان ثبت نام شده اند.

مدیر آموزش و پرورش صالح آباد ادامه داد: در این شهرستان ٩۵٠ همکار فرهنگی مشغول فعالیت می‌باشند که با توجه به رشد جمعیت دانش آموزی، آموزش و پرورش صالح آباد برای سال تحصیلی آینده با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه می‌باشد.

اسدی بیان کرد: بیش از ٣۴ درصد دانش آموزان مقطع متوسطه دوم صالح آباد در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش مشغول تحصیل هستند.

او تصریح کرد: در هفته دولت ۶ پروژه آموزشی و پرورشی در صالح آباد افتتاح خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش صالح آباد تاکید کرد: گاز رسانی و استاندارد سازی سیستم گرمایشی ۴٨ آموزشگاه، اخذ انشعاب آب و برق ١٠ آموزشگاه، ایجاد عملیات ایزوگام بیش از ٣٠ آموزشگاه به متراژ ٣ هزار متر مربع، آسفالت محوطه دو آموزشگاه و بتن ریزی ۶٠ آموزشگاه از جمله اقدامات عمرانی دستگاه تعلیم و تربیت در این شهرستان می‌باشد.

اسدی اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی، مشکلات ایاب و ذهاب همکاران و افزایش قیمت حامل‌های انرژی با توجه به پراکندگی جغرافیایی شهرستان، کمبود اعتبار برای اجرای برنامه‌های کیفیت بخشی آموزشی، انتقال یک طرفه نیرو‌های آموزشی از شهرستان به سمت مرکز قطب و مرکز استان و استخدام نیرو‌های غیر بومی در شهرستان را از جمله چالش‌های آموزش و پرورش صالح آباد می‌باشد.

او افزود: کسب ٣٨ رتبه برتر در سی وهشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز، کسب رتبه برتر استان در اجرای برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و دستیابی به نرخ گذر ٨٨ درصدی از پایه نهم به دهم، از جمله توفیقات آموزش و پرورش صالح آباد در سال تحصیلی ١٣٩٩- ١٣٩٨ می‌باشد.

مدیر آموزش و پرورش صالح آباد ادامه داد: برای اولین بار در شهرستان تفاهم نامهساخت دو آموزشگاه شبانه روزی نمونه متوسطه اول دخترانه و پسرانه به کمک خیرین نیک اندیش به زودی منعقد خواهد شد.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.