پنتاگون: تهدیدات موشکی ایران و کره شمالی رو به افزایش است

مدیر آژانس پدافند موشکی وزارت دفاع آمریکا مدعی شد تهدیدات نظامی ایران و کره شمالی رو به افزایش گذاشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، مدیر آژانس پدافند موشکی آمریکا مدعی شد تهدیدات کشور‌هایی از جمله ایران و کره شمالی رو به افزایش است.

جان هیل که در وبینار در سمپوزیم دفاع موشکی و فضایی در واشنگتن سخنرانی می‌کرد، با استفاده از لفظ وقیحانه «کشور‌های سرکش» برای ایران و کره شمالی، تهدیدات موشکی آن‌ها را متوجه آمریکا دانست.

این مقام دفاعی آمریکا مدعی شد: کشور‌های سرکش کره شمالی و ایران و تهدیدات روسیه و چین به سرعت در حال گسترش است و فضای بسیار پیچیده‌ای برای زندگی به وجود آورده است.

پیش از این نیز دیگر مقامات آمریکایی از جمله مایک پمپئو و مارک اسپر، وزرای خارجه و دفاع از لفظ ادعایی کشور‌های سرکش برای توصیف ایران و کره شمالی استفاده کرده و توانمندی‌های هسته‌ای و موشکی بالستیک دو کشور را هدف انتقاد قرار دادند. کره شمالی در واکنش شدیداللحنی اعلام کرد اگر واشنگتن نمی‌خواهد شدیدا پشیمان شود بهتر است صبر کره شمالی را مورد محک قرار ندهد.

سازمان ملل متحد نیز اخیرا ادعا کرد کره شمالی همچنان به ساخت مواد مرتبط با سلاح‌های هسته‌ای و ارتقاء موشک‌های بالستیک و تجهیزات لازم برای ساخت کلاهک‌های اتمی ادامه می‌دهد و همچنین تحریم‌های اعمال شده را دور می‌زند. آمریکا پس از ناکامی در دستیابی به توافقی با کره شمالی در خصوص برنامه هسته‌ای و موشکی این کشور، اتهام زنی‌های خود علیه پیونگ یانگ را از سر گرفته است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۰:۴۴ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
آمریکا موشک قاره پیما آزمایش میکنه با قابلیت حمل کلاهک اتمی چندگانه :
فرانسه موشک قاره پیما امتحان میکنه در جزیره گویان بعد وقتی شکست میخوره میگه ماهواره بر بوده: !!!!
_____
اونوقت موشک ایران تهدیده؟؟ ای روتونو برم هععععععععی
آخرین اخبار