رئیس پلیس فتای قم:

توهین در فضای مجازی، همانند دنیای واقعی جرم است

سرهنگ موالی گفت:هر کس در فضای مجازی،موجب هتک حیثیت شود،به حبس و جزای نقدی محکوم می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،سرهنگ علی موالی رئیس پلیس فتای استان قم ، با استناد به مواد قانون جرائم رایانه‌ای گفت: هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر و یا تحریف و آن را منتشر کند، به نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس یا جزای نقدی و یا هر دو مجازات محکوم می‌شود و پلیس فتا هم بر اساس وظایف ابلاغی خود، در صورت مشاهده مصادیق مجـرمانه، با افراد هنجارشکن، برابر قانون رفتار خواهد کرد.

او بیان کرد: کاربران عزیز بـه فضـای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، بیش از حــد اعتماد نکنند و با مصادیق مجرمانه در قانون جرائم رایانه‌ای آشنا شوند و برای فعالیت در این فضا، متعـهد به اصول اخلاقی و عرف جامعه باشند.

سرهنگ موالی افزود: آثـار و تبعـات روحی و روانی و اجتماعی توهین در فضای مجـازی، بسـیار بیشـتر از فضای حقیـقـی جـامعه هست و تا مـدت‌ها، این اثـر در این فضـای دیجیتال بـاقـی خواهد ماند و زندگی آن فـرد یا خـانـواده و یا موقعیت شغلی این دست از کاربران را تحت تاثیرقرار خواهد داد.

رئیس پلیس فتای استان قم تصریح کرد: به عقاید و ارزش‌ها و نظـرات پیشنهادی سایر کاربران در این فضـا احترام بگذارید و از درج مطالب توهین آمیز بر علیه افـراد، شخصیت‌ها، مقامات و سایر کاربران در شبکه‌های اجتماعی خودداری نمایید.

سرهنگ موالی تصریح کرد: هر مطلب و محتوایی که ممکن است آثار و تبعاتی را برای سایرین به دنبال داشته باشد به راحتی منتـشر نکنید و از قبل در این خصوص تاَمل بکنید و تحت هیچ شرایطی تصاویر شخصی، خانوادگی و محیط کار خود را در این فضـا بارگذاری نکنید تا زمیـنه بـروز جـرایم و هتک حیثیت برای فرصت طلبان و مزاحمین اینترنتی فراهم نشود.

او گفت: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک و یا اخذ مشاوره و راهنمایی می‌توانند به بخش فوریت‌های سایبری سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir مراجعه کنند یا در ساعات اداری با شماره تماس ۰۲۵۲۱۸۲۴۲۱۷ و در ساعات غیر اداری با شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: پلیس فتا ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار