دانستنی‌های هنر؛

بدن ساز یک بازیگر است

بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

در این بین اکثر مواقع بازیگری به عنوان یکی از مشاغل سخت جهان محسوب می‌شود، شاید از دور برای بسیاری اینکه بازیگری اتفاقی سخت باشد، قابل لمس نباشد، اما اگر به صورت اصولی و به مفهوم واقعی به بازیگری نگاه کنیم، این هنر به واقع به تمرین، مطالعه، شهود و مطالعات فراوانی نیازمند است.

اکنون به درک درست‌تری از این جمله رسیده‌ایم در ساخت و ساز لحن نیز این جمله بسیار ما را یاری خواهد کرد به یاد داریم که لحن نه با تغییر آنی صدا بلکه با انقباض عضله‌ای از عضله‌های بدن میسر خواهد شد. تمام قسمت‌های بدن می‌توانند در حکم کاسه صداساز و یا طنین ساز با سفت شدن از خود یک قسمت مرتعش کننده بسازند دقیقا لحن طبیعی در بدن حاصل چنین فرآیندی است.


بیشتر بخوانید


کاسه‌های صداساز: حالا بیایم از پایین‌ترین نقاط بدن یک به یک انقباض به وجود بیاوریم و ببنیم آیا متوجه تغییر صدا می‌شویم یا نه! به خاطر داشته باشیم که این تمرین باید در زمانی به انجام برسد که از مرحله‌ی گرم کردن و کشش عضلانی گذشته باشیم.

از تغییر کاسه‌ی صداسازی تا رسیدن به لحن طبیعی گفتار: معمولا ما در زندگی عادی خود از چند کاسه‌ی صداسازی بهره می‌بریم. حالا سعی کنیم آن‌ها را از سایر کاسه‌ها جدا کنیم و با آن‌ها به تمرین‌های مجزایی دست پیدا کنیم.

شناخت اهرم تنفسی (دیافراگم) دیافراگم یعنی همان عضو گنبدی شکل بین سینه و شکم کاملا بافتی عضلانی دارد و باید در مسیر تمرین‌های ما دنبال شده و ربطش به تمام جنبه‌های آوایی بدن مورد بررسی قرار گیرد.

بدن و صدا- آوا: باید بپذیریم که هر قسمتی از بدن دارای صدای خاص خود است که همین باعث تفاوت صدا‌های یک شخص در لحن او می‌شود یعنی اگر دست ما تحت فشار است صدای ما با زمانی که پای ما تحت فشار است متفاوت خواهد بود.

منبع:میزان

انتهای پیام/

برچسب ها: بازیگری ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار