رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا با انجام ۴ دیدار به پایان می‌رسد.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا، امشب ۴ دیدار دیگر برگزار می‌شود تا تکلیف تمامی تیم‌های راه‌یافته به مرحله یک چهارم مشخص شود.

بایرلورکوزن - گلاسکو رنجرز؛ تقابل جذاب پیتر بوش و استیون جرارد

بازی رفت این ۲ تیم روز ۲۲ اسفند سال پیش با برتری ۳ بر یک نماینده آلمان به پایان رسید و حالا دیدار امشب در ورزشگاه بای‌آرنا، چهارمین تقابل آن‌ها در تاریخ رقابت‌های یورولیگ (جام یوفا) محسوب می‌شود. در ۳ دیدار گذشته هر تیم موفق به یک برد شده است و تنها برد اسکاتلندی‌ها نیز به فصل ۹۹-۱۹۹۸ برمی‌گردد که رنجرز موفق به شکست لورکوزن آن هم در آلمان شده بود.

رنجرز در ۱۹ بازی اروپایی خود که در دور برگشت مقابل نمایندگان آلمانی انجام داده، تنها یک بار موفق به پیروزی شده است و در این بازی‌ها، ۱۰ بار بازنده بوده و ۸ دیدار هم با تساوی به پایان رسیده است. شاگردان استیون جرارد برای صعود از این مرحله کار دشواری دارند و باید نتیجه ۳ بر یک بازی رفت را جبران کنند.

در تاریخ رقابت‌های یورو لیگ هرگاه رنجرز بازی نخست را در خانه با شکست پشت سر گذاشته، در پایان بازی برگشت از دور این مسابقات کنار رفته است. در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۶ این اتفاق مقابل تیم‌های ماریتیمو پرتغال و هاپوئل، برای اسکاتلندی‌ها رخ داده است.

اما شاگردان پیتر بوش درصورتی که موفق به حذف رنجرز از دور رقابت‌ها شوند، پس از فصل ۰۸-۲۰۰۷ برای نخستین بار به مرحله یک چهارم نهایی صعود می‌کنند.

آلفردو مورلوس در ۱۳ بازی این فصل یورو لیگ، ۶ گل و یک پاس گل برای رنجرز به ثبت رسانده و مهره کلیدی تیمش محسوب می‌شود. رنجرز در پایان فصل ۲۰-۲۰۱۹ پس از سلتیک در جایگاه دوم جدول لیگ اسکاتلند قرار گرفت. لورکوزن نیز با قرار گرفتن در رده پنجم بوندسلیگا بازهم جواز حضور در رقابت‌های فصل آتی یورو لیگ را به دست آورده است.

در این بازی پائولینیو از لورکوزن و کاتیچ و جرمین دفو، مهاجم کهنه‌کار و انگلیسی رنجرز به دلیل مصدومیت غایب خواهند بود.

بازل سوئیس - فرانکفورت آلمان؛ آینتراخت در انتظار شکستن طلسم ۴۳ ساله

یکی دیگر از نماینده‌های آلمان، یعنی آینتراخت فرانکفورت امشب در ورزشگاه یاکوب‌پارک شهر بازل به مصاف حریف خود می‌رود و با توجه به نتیجه ۳ بر صفر بازی رفت که به سود بازل به پایان رسیده بود، شاگردان آدولف هاتر در فرانکفورت کار دشواری برای صعود در پیش خواهند داشت.

این دیدار دومین تقابل تاریخ ۲ تیم خواهد بود و پیش از مرحله یک‌هشتم نهایی فصل، هیچگاه آینتراخت و بازل باهم روبه‌رو نشده بودند. در ۴ بازی اخیر که تیم آلمانی در خانه رقبای سوئیسی خود برگزار کرده، صاحب ۲ برد و یک تساوی شده است. هرچند که از آخرین برد فرانکفورت مقابل تیم‌های سوئیسی بیش از ۴۳ سال می‌گذرد. دیداری که در سال ۱۹۷۷ با برتری ۳ بر صفر آینتراخت مقابل زوریخ به پایان رسید.

بازل نیز از ۷ بازی قبلی خود در یورو لیگ صاحب ۶ برد شده و یک بازی را هم با شکست پشت سرگذاشته است. آخرین باری که یک تیم موفق شد در رقابت‌های یورو لیگ شکست ۳ بر صفر بازی رفت را جبران کند و راهی دور بعدی بازی‌ها شود، به فصل ۱۴-۲۰۱۳ باز می‌گردد که والنسیا اسپانیا مقابل همین تیم فرانکفورت موفق به کامبک شد.

برای بازی امشب رامیرس، پولولو و املین از بازل و ویلیامز و جبرئیل سو از فرانکفورت غایب خواهند بود.


بیشتر بخوانید


ولورهمپتون انگلیس - المپیاکوس یونان؛ ادامه رویاپردازی‌های اسپریتو؟

تساوی یک بر یک بازی رفت نیز نخستین تقابل گرگ‌های انگلیسی و المپیاکوس بوده است. ولورهمپتون برای نخستین بار در  رقابت‌های یورو لیگ بازی می‌کند و این تیم در سال ۱۹۷۲ در چارچوب بازی‌های جام یوفا تا دیدار نهایی پیش رفت و در آن بازی با قبول شکست مقابل تاتنهام عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد.

المپیاکوس نیز پس از فصل ۹۹-۱۹۹۸ برای نخستین بار تلاش می‌کند تا راهی مرحله یک‌چهارم نهایی یک رقابت مهم اروپایی شود. شاگردان پدرو مارتینز در مرحله یک‌شانزدهم نهایی این مسابقات دست به کار بزرگی زدند و آرسنال را از لیگ اروپا حذف کردند.

دیگو جوتا مهاجم ولورهمپتون تاکنون در این فصل از رقابت‌های یورو لیگ مقابل بشیکتاش و اسپانیول موفق به ثبت هتریک شده است و در صورتی که یک بار دیگر موفق به انجام این کار شود، رکورد کریستیانو رونالدو در فصل ۱۶-۲۰۱۵ که ۳ هتریک در لیگ قهرمانان به ثبت رسانده بود را می‌شکند.

نونو اسپریتو، سرمربی ولورهمپتون تمامی بازیکنان خود را برای بازی امشب در اختیار دارد و در آن سوی میدان روبن سمدو به دلیل محرومیت نمی‌تواند در ترکیب المپیاکوس قرار بگیرد.

سویا اسپانیا - رم ایتالیا؛ گرگ‌ها به متخصص یورو لیگ رسیدند

دیدار رفت ۲ تیم به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد و حالا در تک‌بازی، برنده جدال بین ۲ تیم اسپانیایی و ایتالیایی مشخص می‌شود. سویا این فصل از رقابت‌های لالیگا را با قرار گرفتن در جایگاه چهارم به پایان رساند و فرصت حضور در بازی‌های فصل آینده لیگ قهرمانان را خواهد داشت، اما رمی‌ها سری آ را با قرار گرفتن در رتبه پنجم به پایان رساندند و سال بعد نیز در یورولیگ به میدان می‌روند.

رم و سویا تاکنون با هم روبه‌رو نشده‌اند. سویا ۲ دیدار قبلی خود مقابل نمایندگان ایتالیا را با برتری به پایان رسانده ‌است. رم نیز در ۷ بازی گذشته خود مقابل تیم‌های اسپانیایی ۵ بار بازنده بوده و تنها یک برد داشته است. بردی که با کامبک رویایی مقابل بارسلونا در یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان همراه بود.

از فصل ۰۹-۲۰۱۰ سویا هرگاه به مرحله یک چهارم نهایی یورو لیگ رسیده، این رقابت‌ها را با قهرمانی به اتمام رسانده است. شاگردان فونسکا در رم، از ۹ بازی گذشته خود در این فصل یورو لیگ، تنها یک بار بازنده بود‌ه‌اند و ۴ دیدار را با برد پشت سر گذاشته‌اند. رمی‌ها در تلاش هستند تا پس از فصل ۹۹-۱۹۹۸ برای اولین بار راهی مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها شوند.

جردن ورتو، هافبک تاثیرگذار این فصل رم به دلیل محرومیت غایب بزرگ این بازی خواهد بود سباستین کورچیا نیز به دلیل مصدومیت قادر به همراهی سویا نخواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار