تشکیل نخستین کارگروه املاک و کاداستر در تربت جام

نخستین کارگروه املاک و کاداستر با هدف بررسی عملکرد نهاد‌های مسئول تشکیل شد تا اجرای کاداستر (نقشه برداری ثبتی و دارای ارزش حقوقی) به عنوان زیرساخت توسعه پایدار در منطقه شتاب بیشتری گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد حسن بهادر مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: پارسال برای صدور اسناد روستایی تربت جام با همکاری بنیاد مسکن موفق عمل کردیم بطوریکه در سال گذشته سهمیه صدور سند این دو شهرستان تربت جام و صالح آباد ۲۵۷ سند بود که با صدور ۳۹۰ سند تک برگ موفق به تحقق ۱۸۷ درصدی سهمیه سال ۱۳۹۸ شدیم.

او ادامه داد: سهمیه صدور ۴۵۰ سند مالکیت روستایی نیز تا پایان سال جاری با همکاری دو دستگاه محقق خواهد شد.

این مقام مسئول از عملکرد منابع طبیعی این دو شهرستان تربت جام و صالح آباد ابراز نارضایتی کرد و افزود:در ۴ ماهه ابتدای امسال ۲۸۰ هزار هکتار از ۳۳۰ هزار هکتار مساحت شهرستان صالح آباد را اراضی ملی تشکیل میدهد که طبق تفاهم نامه تنطیمی ۱۰۲ هزار هکتار از این اراضی در سال جاری باید سند دار شودکه متاسفانه تا کنون فقط ۳۱ هکتار تثبیت شده است.

بهادر بیان کرد منابع طبیعی تربت جام امسال باید ۱۲۷ هزار هکتاری از اراضی ملی را تثبیت کند که از ابتدای سال تا کنون فقط ۸ هزار و ۲۸۳ هکتار از این میزان تثبیت شده که نیاز به تلاش بیشتر برای تحقق سهمیه مشخص شده امسال است.

انتهای پیام//س. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.