عمده مطالبات فعالان اقتصادی توسعه زیرساخت مرزها است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: توسعه زیرساخت‌های مرز پرویزخان و خسروی از عمده مطالبات فعالان اقتصادی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  محسن دارابی؛ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در بازدید از دو مرز پرویزخان و خسروی در شهرستان قصرشیرین و دیدار با فعالان اقتصادی که با حضور  زادبوم؛ رییس سازمان توسعه و تجارت ایران برگزار شد گفت:شهرستان قصرشیرین با دارا بودن دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی و ارتباط با دو حوزه عرب نشین و کرد نشین عراق، از جایگاه ویژه‌ای در صادرات کالا در کشور عراق برخوردار است.

دارابی با بیان مطالب فوق افزود: پارسال با وجود تحریم‌های ظالمانه، میزان صادرات از این دو مرز، ۴۶ درصد از لحاظ ارزی و ۲۸ درصد از لحاظ وزنی افزایش یافته است و مرز پرویزخان در ایام عید نوروز و بحث کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، یک روز هم تعطیل نبوده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در ادامه تأکید کرد: تکمیل زیرساخت‌های ۲ چه مرزی و به ویژه طرح جامع توسعه گمرک، از عمد مطالبات فعالان اقتصادی استان است که باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

دارابی در پایان یادآور شد: وجود شهرک‌های مرزی بین ایران و عراق، آب و هوای مناسب برای تولید محصولات کشاورزی، وجود معادن مختلف و نیز اشتراکات زبانی، قومی و قبیله‌ای بین مردم قصرشیرین و اقلیم کردنشین عراق، از عمده ظرفیت‌های مهم برای توسعه منطقه و ایجاد زیرساخت‌های تجاری است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار