برگزاری کنکور در فضا‌های سربسته بدون تهویه ممنوع

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: مجوز برگزاری کنکور سراسری در فضا‌های سربسته بدون سیستم تهویه داده نخواهد شد.

 دهقانی فیروزآبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: بر اساس ابلاغیه وزرات علوم و با همکاری وزارت ورزش و جوانان باید تمام حوزه‌هایی که قرار است کنکور کارشناسی ارشد و سراسری در آن جا برگزار شود، بازدید میدانی شوند.

او افزود: با برگزاری کنکور در فضا‌های سربسته مشکلی نداریم مگر اینکه این مکان‌ها دارای سیستم تهویه مناسب نباشند که در این صورت، اجازه برگزاری آزمون سراسری را در این اماکن نمی‌دهیم.

دهقانی فیروز آبادی تصریح کرد: کارشناسان و بازرسان بهداشتی، زمان برگزاری کنکور، درتمامی حوزه‌ها حضور و بر نحوه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نظارت کامل دارند.


بیشتر بخوانید 


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکید کرد: زدن ماسک برای همه داوطلبان و مراقبان، ناظران و دست اندرکاران برگزاری کنکور اجباری است و فاصله گذاری ۱.۵ تا دو متری باید در همه مراحل برگزاری کنکور از در ورودی، هنگام ورود به کلاس و سالن جلسه و در چیدمان صندلی داوطلبان رعایت شود.

او همچنین به برگزاری کنکور دکتری تخصصی پزشکی، دهم مرداد در استان هم اشاره کرد و عنوان کرد: خوشبختانه این آزمون با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی برگزار شد و خطری برای سلامتی شرکت کنندگان نداشت.

دورهمی ها، همچنان در صدر موارد انتقال کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند با ابراز نگرانی از ابتلای بالا به کرونا در دورهمی‌ها گفت: متاسفانه ۵۸.۵ درصد انتقال کرونا در خراسان جنوبی به دلیل شرکت در شب نشینی ها، مراسم عروسی و عزا بوده که نگران کننده است.

او هشدار داد در صورت تکرار این موضوع و جدی نگرفتن کرونا از سوی مردم، ممکن است دوباره با پیک جدید این بیماری در استان مواجه شویم.

دهقانی فیروز آبادی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد ابتلا به کرونا در استان روند کاهشی دارد که نتیجه همکاری مردم در استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌ی گذاری اجتماعی است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شبنم
۲۳:۱۲ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
خواهشا لغو کنید کنکور سراسری را چون برای رعایت حال کادر درمان و حفظ نعمت سلامتیِ خود و جامعه درمقابل کرونا 6ماه است که از منزل خارج نشدیم حتی مادرم به خاطر کرونا ، با سختی و دیسک گردن و.... نان را هم در خانه روی اجاق گاز می پزد در ضمن هوای شهر ما در اکثر روز ها بادی است و امکان برگزاری آزمون در فضای باز وجود ندارد . تابهمن هم که دانشگاهها تعطیل است پس چه اصراری است برای زودتر برگزار شدن اش. و از طرفی دست هایمان مدام آلوده می شود بنابراین اگر بخواهیم خوراکی بخوریم دستهایمان آلوده است و اگر نخوریم قندمان می افتد . در ضمن مغز برای جواب دادن به سوالات نیاز به اکسیژن داره ولی ماسک زدن اکسیژن رسانی به مغر را کم میکند فلذا تقاضای لغو کنکور سراسری سال۱۳۹۹ را داریم.(باور کنید درس خواندم)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
برگزاری کنکور کلاً ممنوع
تعویق کنکور