رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور:

دانش آموزان استثنایی در کنکور رکورد زدند

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت:بیش از ۳۰۰ نفر از دانش آموزان استثنایی بدون استفاده از سهمیه در کنکور امسال پذیرفته شدند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، قدمی، معاون وزیر و و رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور در مراسم افتتاحیه مدرسه ۶ کلاسه دانش آموزان استثنایی در مهرشهر بیرجند گفت: امیدواریم با راه اندازی مدارس پیش حرفه‌ای و حرفه‌ای و هدایت این دانش آموزان به مهارت آموزی، تعداد قبولی آنان در مراکز آموزش عالی در سال‌های آینده افزایش یابد.

او با بیان اینکه هزینه‌های دانش آموزان با نیاز‌های ویژه سه تا ۴ برابر هزینه‌های دانش آموزان سایر مدارس است، افزود: هزینه‌های دارویی و پزشکی، هزینه‌های واکر، ویلچر، عینک، سمعک و کاشت حلزون از جمله این هزینه هاست که تاکنون به ۱۷ هزار دانش آموز پرداخت شده است.

قدمی افزود: بیش از ۳۰۰ نفر از دانش آموزان استثنایی بدون استفاده از سهمیه در کنکور امسال پذیرفته شدند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به وجود مدارس ویژه برای دانش آموزان اوتیسمی در ۲۳ استان کشور گفت: این مرکز در خراسان جنوبی تا مهر سال آینده با کمک مسئولان و خیران راه اندازی خواهد شد.


بیشتر بخوانید:همنشینی "معلولیت" با "محرومیت"؛ حسرت ورزش بر دل ۴۳۰۰ دانش‌آموز استثنایی لرستان


قدمی با بیان اینکه هزار و ۶۲۰ مدرسه ویژه دانش آموزان استثنایی در کشور وجود دارد، ادامه داد: ۲۸ مرکز شبانه روزی برای دانش آموزان روستایی در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

او در ادامه از دو مدرسه استثنایی در بیرجند بازدید و به هرکدام از مدارس ۵۰ و ۳۰ میلیون تومان اعتبار برای تجهیز و ترمیم اختصاص داد.


انتهای پیام/ب


مهر سال آینده مدرسه اوتیسم خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.