پرداخت ۱۷ میلیارد تومان برای ارائه خدمات توانبخشی به دانش آموزان استثنایی

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور از پرداخت بیش از ۱۷ میلیارد تومان تاکنون برای ارائه خدمات توانبخشی به دانش آموزان با نیاز‌های ویژه کشور خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، قدمی، معاون وزیر و رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش خراسان جنوبی در بیرجند با بیان اینکه ۱۵۰ هزار دانش آموز با نیاز‌های ویژه در مدارس استثنایی کشور تحصیل می‌کنند، گفت: این دانش آموزان در هزار و ۶۲۰ مدرسه استثنایی کشور درس می‌خوانند.


او افزود: ۲۴ هزار معلم متخصص وظیفه‌ی آموزش این تعداد دانش آموز در کشور را بر عهده دارند.


قدمی گفت: همچنین ۷۰ هزاردانش آموز نیازمند به آموزش‌های ویژه نیز در مدارس عادی مشغول به تحصیل اند که در این راستا، اقدامات خوبی برای توسعه‌ی آموزش‌های فراگیر تلفیقی در دستور کار قرار گرفته است.


رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور در ادامه از پرداخت بیش از ۱۷ میلیارد تومان تاکنون برای ارائه خدمات توانبخشی به دانش آموزان با نیاز‌های ویژه کشور خبر داد.


قدمی با بیان این که معلم خوب و والدین همراه، دو عامل تأثیر گذار در ارتقای توانمندی‌ها و سطح علمی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه است افزود: بروزرسانی دانش حرفه‌ای و تخصصی معلمان دانش آموزان با نیاز‌های ویژه، حل مشکلات علمی و توانبخشی این دانش آموزان به ویژه در مناطق محروم مهم‌ترین رویکرد وزارت آموزش و پرورش است.


انتهای پیام/ب


تحصیل ۱۵۰هزار دانش آموز در مدارس استثنایی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.