آغاز عملیات امنیتی بزرگ نیرو‌های عراقی در جنوب غرب استان نینوا

نیرو‌های الحشدالشعبی و ارتش عراق عملیات امنیتی بزرگی را برای پیگرد عناصر تروریستی داعش در مناطق جنوب غرب استان نینوا آغاز کردند.

به گزارش گروه بین‌‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، نیرو‌های الحشدالشعبی و ارتش عراق امروز (پنج‌شنبه) عملیات امنیتی مشترک بزرگی را باهدف پیگرد عناصر هسته‌های خاموش داعش در جزیره الحضر و منطقه الثرثار در جنوب غرب استان نینوا آغاز کردند.

الحشدالشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این عملیات گروه‌های بزرگی از فرماندهی عملیات نینوا شامل لشکر ۴۴ و تیپ تک آوران لشکر ۲۱ و همچنین لشکر ۴۳ ارتش عراق همراه با نیرو‌های مهندسی میدان، نظامی و مقاومت دفاعی وابسته به الحشدالشعبی حضور دارند.

در این بیانیه آمده است: این عملیات ویژه پیگرد عناصر هسته‌های خاموش داعش و تامین امنیت در این مناطق است.

فرماندهی عملیات مشترک عراق پیش از این اعلام کرده بود که تروریست‌های داعش به دنبال سوء استفاده از افزایش دمای هوا در این کشور و شیوع ویروس کرونا برای انجام عملیات تروریستی به ویژه در مناطق بیابانی هستند، لذا این فرماندهی راهبرد امنیتی جدیدی متناسب با شرایط موجود در پیش گرفته است.

«علی الحسینی» مسئول محور شمالی الحشدالشعبی، نیز اعلام کرد که در استان‌های کرکوک، دیاله و صلاح الدین دیگر اثری از تروریست‌های داعش نیست و در عملیات «ابطال العراق» عناصر بسیار اندک باقی مانده که تحت پیگرد هستند و خود را در مناطق دوردست و صعب العبور مخفی کرده‌اند، هدف قرار گرفته خواهند شد.

او افزود: تقریبا از دو سال پیش تاکنون تمامی سرکرده‌ها و عناصر خارجی گروه تروریستی داعش در این سه استان حضور ندارند و حملات الحشد الشعبی ضربات سهمگینی بر آنان وارد کرده و شماری از این سرکرده‌ها دستگیر شده‌اند.

به گفته کارشناسان امنیتی عراق، حمایت‌های تسلیحاتی آمریکا از تروریست‌های داعش با هدف ناامن جلوه دادن اوضاع عراق و بهانه تراشی برای ماندن نیرو‌های اشغالگر آمریکایی در خاک عراق است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار