افتتاح دادگاه کیفری در کهنوج

رییس دادگستری کهنوج از افتتاح دادگاه کیفری در شهرستان کهنوج به منظور رسیدگی به پرونده های کیفری پنج شهرستان جنوبی کرمان به مناسبت عید غدیر خم خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سالاری رییس دادگستری کهنوج ضمن تبریک عید غدیر خم گفت: دادگاه کیفری در جهت دستورالعمل‌ها و اهداف ریاست  قوه قضائیه ، آیت الله رئیسی ، حفظ حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع و از آنجایی که پنج شهرستان جنوبی استان کرمان فاقد دادگاه کیفری بودند در شهرستان کهنوج افتتاح شد.

او افزود: مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان برای رسیدگی به پرونده‌هایی که در صلاحیت دادگاه مذکور بودند به ناچار باید از دورترین نقطه استان به شهرستان جیرفت تردد می‌کردند که با پیگیری‌ مسئولان مربوطه ، چارت تشکیلاتی این دادگستری تصویب و امروز با حضور فرماندار کهنوج، جمعی از قضات و روحانیون راه اندازی شد.

رییس دادگستری کهنوج با بیان اینکه دادستان‌های  پنج شهرستان جنوبی باید از امروز کلیه پرونده‌هایی که در صلاحیت این دادگاه هستند را برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک کهنوج ارسال کنند، اظهار کرد: تصدی این دادگاه بر عهده سید مرتضی مرتضوی و سایر مستشاران آقایان سهراب سالاری، اصغر مختاری و سامان افشار منش رؤسای دادگستری کهنوج، رودبار جنوب و منوجان است.

 با راه اندازی این دادگاه بار سنگین رفت و آمد به شهرستان جیرفت برای مطالبات به حق خود از روی دوش مردم پنج گنج جنوبی برداشته شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار