۱۸۷ محکوم زندان‌های کرمان مشمول عفو رهبری شدند

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:۱۸۷ محکوم حاضر در زندان‌های استان کرمان مشمول عفو رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت اعیاد غدیر و قربان قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: از ۱۸۷ محکوم حاضر در زندان‌های استان کرمان که مشمول عفو رهبر معظم انقلاب اسلامی شدند بنا به تاکیدات ریاست قوه قضائیه زمینه آزادی ۹۸ نفر از این افراد فراهم شده و این افراد به کانون گرم خانواده خود بازگشتند.

او افزود: رهبر معظم انقلاب به مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیر خم، با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات دو هزار و ۱۳۵ تن از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند که از این تعداد ۱۸۷ نفر در استان کرمان مشمول این عفو شده اند.

اوتاکید کرد: علاوه بر آزادی ۹۸ نفر از زندان‌های استان، مابقی  مشمول تخفیف مجازات و تقلیل مجازات قرار گرفته اند.

موحدبا اشاره به این مطلب که ۷۵ نفر از محکومان مشمول عفو رهبر معظم انقلاب اسلامی مربوط به حوزه قضائی شهر کرمان بوده اند، گفت: ۶۷ نفر از این محکومان نیز مربوط به دادسرای کهنوج بوده اند و پرونده‌های سایر محکومان نیز در حوزه‌های قضائی جیرفت، شهربابک، بافت، رودبار جنوب، منوجان، قلعه گنج، راور، بم و سیرجان مفتوح و در جریان اجرا قرار داشته است.

ریاست قوه قضاییه به مناسبت فرا رسیدن اعیاد سعید قربان و غدیر خم در نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات این محکومان را که پرونده‌های عفو آنان در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده و واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی مورد قبول حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفته است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار