آغاز رزمایش کمک‌های مومنانه در کوهبنان

امام جمعه کوهبنان گفت: مرحله دوم رزمایش کمک‌های مومنانه در شهرستان کوهبنان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، عصر امروز دومین مرحله رزمایش کمک‌های مومنانه کوهبنان در آستانه عید غدیر خم در شهرستان کوهبنان رقم خورد و بیش از ۱۱۰ سبد کالای معیشتی بین خانواده‌های نیازمندان و افراد خسارت دیده از کرونا توزیع شد.

در حاشیه این مراسم حجت الاسلام مرتضی جعفری امام جمعه کوهبنان ضمن تبریک دهه ولایت و امامت گفت: یکی از سنت‌های دین مبین اسلام توجه به نیاز دیگران و کمک به آنان در حد ممکن است لذا نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار همواره در این امر پیش قدم بوده اند.

اوافزود: از جمله اقدامات و افتخارات نظام‌مقدس جمهوری اسلامی راه اندازی نهاد‌های حمایتی و عام المنفعه برای کمک به نیازمندان است.

امام جمعه کوهبنان بیان داشت: پس از بیانات مقام معظم رهبری در نیمه شعبان قرارگاه مواسات در جای جای کشور وبه تبع آن در شهرستان کوهبنان به نام مبارک امام حسن مجتبی (ع) تشکیل شد.

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: پس از تشکیل قرار گاه در شهرستان نیرو‌های سپاه پاسداران، پایگاه‌های مقاومت بسیج، خیرین، کارکنان ادارات، اصناف و بازاریان پای کار آمدند تا گوشه‌ای از مشکلات نیازمندان را مرتفع سازند.

اوتاکید کرد: مرحله اول فاز دوم کمک‌های مومنانه در دهه ولایت شروع شده لذا به یاد سردار دل‌ها در روز عید قربان ۳۱ قربانی بالغ بر ۸۰ میلیون تومان انجام  و‌گوشت موجود در بین خانواده‌های نیازمند تقسیم شد.

امام جمعه شهرستان کوهبنان گفت: امروز هم ۱۱۰ بسته غذایی با ارزشی معادل ۲۰ میلیون تومان به نام مولای متقیان تهیه شده و تا فردا عصر بین نیازمندان توزیع می‌شود.

در ادامه روح الله ابراهیمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان گفت: در لبیک به منویات مقام معظم رهبری قرارگاه مواسات مزین به نام امام حسن مجتبی (ع) در شهرستان فعالیت خود را آغاز کرده و در مرحله اول ادارات و خیرین همکاری بسیار خوبی داشتند.

اوافزود: تلاش شد تا از ظرفیت خیریه‌ها، رابطین مرکز نیکوکاری، خیرین بزرگوار، پایگاه‌های مقاومت بسیج و ائمه جماعت مساجد به منظور شناسایی نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا بهره ببریم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان بیان داشت: از جمله کار‌های پسندیده در کوهبنان اطعام روز عید غدیر بود که با توجه به شیوع بیماری کرونا امسال هزینه اطعام روز عید غدیر در قالب بسته‌های معیشتی در بین خانواده‌های نیازمند و آسیب دیدگان از کرونا توزیع می‌شود.

ابراهیمی تصریح کرد: مراحل دوم و سوم فاز دوم کمک‌های مومنانه در دهه اول محرم و در دهه پایانی ماه صفر با مشارکت خیرین و‌مردم ولایت مدار و بسیجی کوهبنان برگزار می‌شود.

اوافزود: در راستای کمک‌های مومنانه در کنار توزیع سبد کالا شاهد برگزاری شیف ایثار در معادن ذغال سنگ شهرستان، شروع بکار مجدد چند کارگاه تولید ماسک، توزیع رایگان ماسک توسط برخی مساجد و پایگاه‌های مقاومت، توزیع نان رایگان در روز عید غدیر و.... در کوهبنان هستیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان بیان داشت: با رایرنی‌های صورت گرفته مقرر شد هیات‌های مذهبی در ایام محرم و صفر به جای پخش نذری در راستای توزیع ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده، اقدام کنند.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار