وضعیت راه‌ها و آب و هوا در ۱۷ مرداد؛

افزایش ۵ درجه‌ای دما در سه روز آینده؛ هم اکنون بار سنگین تردد‌ها در آزادراه تهران_کرج

از امروز تا دوشنبه هفته آینده دما در شمال غرب، غرب، سواحل شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور جدود ۵ تا ۸ درجه افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی، امروز در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز در استان تهران و سمنان افزایش ابر بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق پیش و وزش باد شدید موقت رخ می دهد. این شرایط روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه برای ارتفاعات مرکزی و شرقی البرز پیش بینی می شود.

از بعد از ظهر جمعه تا سه شنبه به سبب نفوذ جریانات گرم و مرطوب جنوبی در شرق و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، برخی نقاط هرمزگان و شرق فارس افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

امروز نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس از روز جمعه تا دوشنبه دریای عمان و تنگه هرمز مواج و طوفانی خواهد بود. برای پنج شنبه روز آینده پدیده غالب در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک خواهد بود.

هواشناسی

همچنین امروز در ساعات بعد از ظهر برای برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، شمال اسفهان، جنوب خراسان رضوی، جنوب سمنان و شرق کرمان وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. از روز جمعه تا دوشنبه هفته آینده دما در شمال غرب، غرب، سواحل شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور جدود ۵ تا ۸ درجه افزایش می‌یابد.

وضعیت راه ها و آب و هوا در 17 مرداد؛

وضعیت راه ها و آب و هوا در 17 مرداد؛

افزایش ۹.۸ درصد ترددها نسبت به روز گذشته

براساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های ترددشمار وگشت‌های شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به‌استثنای محور‌های مسدود و ممنوع ذیلاَ ذکر شده، مابقی محور‌های مواصلاتی کشور باز و تردد در آن‌ها به روال عادی در جریان است. طی شبانه روز گذشته، براساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۲۲۳۳ ترددشمار فعال در محور‌های برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۹.۸ درصد افزایش تردد را نشان می‌دهد. همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین ۱۲.۷ درصد، اوج تردد بین ساعات ۱۹ تا ۲۰ و کمترین تردد بین ساعات ۴ الی ۵ صورت پذیرفته که هموطنان با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب تری را برای سفر انتخاب کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار