سمن‌ها در بحران کرونا با تمام وجود به مردم خدمت کردند

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه سازمان‌های مردم‌نهاد را یک فرصت و ظرفیت کم‌نظیر برای دستیابی به توسعه دانست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه سازمان‌های مردم‌نهاد را یک فرصت و ظرفیت کم‌نظیر برای دستیابی به توسعه دانست و گفت: سمن‌های استان در بحران‌های سیل و زلزله و کرونا با تمام وجود به مردم خدمت کردند، اما آنگونه که باید خدمات آن‌ها بیان نمی‌شود.

فریبرز نجفی مهر  با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید رشد بیش از سه برابری تعداد سمن‌های استان را شاهد بوده ایم، اظهار داشت: تا قبل از آغاز بکار دولت تدبیر و امید تنها تعداد ۱۶۵ تشکل در سطح استان فعال بوده است در حالی که اکنون شاهد فعالیت ۵۰۴ سمن در این دیار می‌باشیم.

او افزود: نگاه متعاملانه اداره کل اطلاعات با نهاد‌های مدنی و اجتماعی و اهمیت بسیار زیادی که استاندار و معاونین او برای گروه‌های مرجع قایل می‌باشند، نویدبخش افزایش سرمایه اجتماعی در استان بوده و می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای سایر مدیران باشد.

در ادامه این نشست، پس از طرح موضوعات، پیشنهادات و انتظارات مختلف از سوی منتخبین سمن ها، مدیرکل اطلاعات استان با تقدیر از ابتکار دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در تشکیل این هیات اندیشه ورز سازمان‌های مردم نهاد، برگزاری اینگونه نشست‌های مشترک با مدیران استان را موجب تسهیل در امور و ارتقاء جایگاه سمن‌ها دانست و استمرار این جلسات با دستگاه‌های مختلف را منشاء خیر و اثر عنوان کرد.

او ادامه داد: سمن‌ها به دلیل اینکه برآمده از متن جامعه می‌باشند، نقش مهمی در اولویت بندی تقاضا‌های اجتماعی و انتقال آن‌ها به مدیران برای تصمیم گیری صحیح دارند و لذا همه مسئولین قدر این قابلیت و ظرفیت عظیم را بدانند.

مدیرکل اطلاعات استان مشارکت سمن‌ها در اطفاء آتش سوزی‌های اخیر، کمک رسانی به سیل زدگان و زلزله زدگان استان و کمک‌های قابل توجه آن‌ها به مردم در موضوع بیماری کرونا را تجلی بارز تلاش‌های ایثارگرانه سازمان‌های مردم نهاد در جامعه دانست و حضور مهندس بازوند و آیت الله علما در استان را فرصت مغتنمی برای افزایش همبستگی اجتماعی میان دولت و نهاد‌های حاکمیتی با بدنه جامعه و نخبگان دلسوز برشمرد.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار