رسمیت پیدا کردن فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی زنان در قالب سمن‌ها

فرماندار هرسین گفت : فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی زنان در قالب سمن‌ها و با تشکیل بانک اطلاعاتی رسمیت پیدا خواهد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امیر شاه آبادی فرماندار هرسین گفت : باتوجه به فعالیت تعداد زیادی از زنان در کانون فرهنگی و اجتماعی شهر هرسین، می‌بایست فعالیت‌های آنان در قالب سمن ساماندهی شود.

او از دیگر مزایای تشکیل سمن به منظور اثربخشی فعالیت‌های زنان را اشتغال و جلب اعتماد عمومی به منظور فروش دست ساخته‌ها و محصولات تولیدی آنان دانست.

شاه آبادی، فعالیت زنان در سازمان‌های مردم نهاد را نشانه توسعه یافتگی دانست و گفت: از اثرات مهم فعالیت زنان در سمن‌ها درآمدزایی، قانونی کردن این فعالیت‌ها و حمایت دولت از آنان خواهد بود.

تشکیل بانک اطلاعاتی برای زنانی که در حوزه مشاغل خانگی فعالت می‌کنند از مهمترین پیشنهادات و دیگر مواردی بود که فرماندار هرسین مورد تاکید جدی قرار داد.

شاه آبادی افزود: باتوجه به معرفی هرسین بعنوان شهر ملی گلیم و پیگیری به منظور جهانی شدن این محصول می‌بایست زنان بیشتری در توسعه و رونق بخشیدن به گلیم هرسین فعالیت کنند.

او افزود: فعالیت هرچه بیشتر زنان در زمینه گلیم بافی، بسته بندی مناسب و رونق بخشیدن به این صنایع دستی که بعنوان میراث مادران هرسینی محسوب می‌شود باعث اقتصادی سازی این محصول خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.