دستکم ۲۱ کشته در پی سیل و رانش زمین در کره جنوبی

در پی وقوع سیل و رانش زمین در کره جنوبی، دستکم ۲۱ نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در رانش زمین و باران‌های سیل آسایی که از ۴۶ روز پیش در کره جنوبی در جریان است، دستکم ۲۱ نفر جان خود را از دست دادند؛ همچنانکه وقوع این باران‌های موسمی که در هفت سال گذشته بی سابقه بوده، امروز شنبه سبب شد تا رانش زمین و سیل‌های بیشتری به وقوع بپیوندد.

طبق گزارش‌های داده شده از سوی وزارت کشور کره جنوبی، تا ساعت ۴:۳۰ بعد از ظهر امروز شنبه به وقت محلی، نزدیک ۵ هزار نفر از مناطق سیل زده تخلیه شدند. در حالی که باران‌های موسمی بخش‌های جنوبی شبه جزیره کره را درنوردیده است، تا کنون یازده نفر مفقود شده اند.

یک مقام مسئول در استان «جئولای جنوبی» در کره جنوبی گفته است امروز شنبه حدود ۱۰۰ متر از سد‌ها در رودخانه «سئومجین» (Seomjin) در طرف جنوبی شبه جزیره کره تخریب شده است و سبب وقوع سیل‌هایی در منطقه شده و حدود ۱۹۰۰ نفر از ساکنان شبه جزیره از جمله ۵۰۰ نفر از ساکنان مناطق اطراف این رودخانه تخلیه شده اند.

همچنین در پی این بارش‌ها در کره جنوبی، سازمان جنگل‌های این کشور هشدار‌هایی را در خصوص رانش‌های بیشتر در تمامی مناطق به جز جزیره جیجو (Jeju) صادر کرده است.

گفتنی است روز گذشته نیز پنج خانه بر اثر رانش زمین زیر گل و لای جاری از کوه‌ها مدفون شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار