سئول ماهواره‌های مینیاتوری برای رصد کره شمالی می‌سازد

کره جنوبی از ساخت ماهواره‌های جاسوسی مینیاتوری برای رصد فعالیت‌های نظامی همسایه شمالی خود خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، سازمان توسعه دفاعی کره جنوبی (ADD) فاش کرد برای اطمینان از نظارت بهتر بر فعالیت‌های نظامی پیونگ یانگ، برنامه‌ای برای توسعه ماهواره‌های مینیاتوری با فناوری رادار دیافراگم مصنوعی (SAR) راه‌اندازی کرده است.

طبق اعلامیه این سازمان، ماهواره‌های کوچک به دولت سئول این امکان را می‌دهند که در هر شرایط آب و هوایی کره شمالی را رصد کنند.

کره جنوبی در حالی خبر از ساخت ماهواره‌های جاسوسی مینیاتوری داده است که چندی پیش کیم جونگ اون، رئیس کره شمالی در کنفرانس کهنه سربازان در شصت و هفتمین سالگرد آتش‌بس سال ۱۹۵۳ که به درگیری‌های جنگ کره پایان داد، تسلیحات هسته‌ای را ضامن امنیت کره شمالی دانست.

انتظار می‌رود این پروژه در سال ۲۰۲۳ اجرایی شود.

سئول که تحرکات نظامی همسایه شمالی خود را به خوبی رصد می‌کند چند روز قبل اعلام کرد پیونگ یانگ در چارچوب تمرینات نظامی تابستانی خود در اوایل ماه ژوئیه یک موشک کروز ضد کشتی شلیک کرده است.

این اواخر، تنش‌ها در شبه جزیره کره از زمانی که همسایه شمالی دفتر ارتباطات دو کره را در مرز منفجر کرد، بالا گرفته است. در پی منفجر شدن دفتر همکاری دو کره، کیم یئون چول، وزیر اتحاد کره جنوبی که وظیفه ارتباط با کره شمالی را داشت، از سمت خود استعفا کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار