عیدانه غدیر برای ۱۱۰ زندانی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در روز عید غدیرخم و با حضور نماینده ولی فقیه در استان در آیینی ۱۱۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد آزاد شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، اسماعیل جمیاری مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم با تبریک این روز و گرامیداشت روز خبرنگار با اشاره به اینکه سازمان زندان‌ها در کنار نگهداری از زندانیان وظایف مهمی از جمله بازپروری مجرمان و باز اجتماعی شدن آن‌ها را بر عهده دارد گفت: تلاش می‌شود با برگزاری کلاس‌های احکام، حرفه‌آموزی و خدمات بهداشتی و درمانی زمینه فراهم شود که زندانی از گذشته خودش پشیمان شود.

اسماعیل جمیاری در خصوص آزادی این تعداد از زندانیان گفت: ۱۵ روز پیش سازمان زندان‌ها با همکاری بنیاد مستغصعفان مبلغی برای آزادی زندانیان اختصاص داد و مقام معظم رهبری موافق کردند که ۵۰ میلیارد تومان از منابع بنیاد مستضعفان برداشت و صرف آزادی زندانیان شود بنابراین ما لیست زندانیان مشمول در استان را آماده کردیم.

او بیان کرد: ۱۱۰ زندانی جرائم غیرعمد مبلغ ۱۱۵ میلیارد تومان بدهی داشتند که ۹۰ میلیارد تومان از شکات رضایت گرفتیم و وظیفه دارم از همه آن‌ها تشکر کنم.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات ارزان قیمت بانکی و نقدینگی افراد بود و بنابراین ما در زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد توانستیم از مبلغ ۵۰ میلیارد تومان در سطح کشور ۳ میلیارد و ۸۷۱ میلیون تومان را جذب کنیم تا در این روز عید زمینه آزادی ۱۱۰نفر فراهم شود و کاری کم‌نظیر و بی‌نظیر را در کشور و استان رقم بزنیم.

اسماعیل جمیاری با بیان اینکه همه مراکز بهداشتی به کمک زندان‌های استان بیایند، افزود: تعدادی از زندانیان دارای جرائم غیرعمد هستند که ناخواسته وارد زندان شده اند به این دلیل از خیران تقاضا داریم به یاری ستاد دیه و زندانیان بیایند و گذشت کنند تا زمینه آزادی این افراد فراهم شود.

او با اشاره به اینکه تامین معیشت خانواده زندانیان از دغدغه‌های مسئولان و سازمان زندان‌ها است افزود: خانواده زندانیان هیچ نقشی در ارتکاب جرم ندارند و برای معیشت دچار مشکل هستند هر چند کمیته امداد در کنار ما است، اما شاید کمیته امداد نتواند نیاز‌های همه این خانواده‌ها را به تنهایی تامین کند.

او افزود: با انجام اقدامات پیشگیرانه در سطح زندان‌های استان با وجود شیوع ویروس کرونا خوشبختانه تا این لحظه یک مورد ابتلا به این ویروس در زندان‌های استان گزارش نشده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.