رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:

وضعیت هشدار به معنای تمام شدن کرونا ویروس نیست

آقازاده گفت: تغییر وضعیت استان از قرمز به هشدار، به معنای تمام شدن کرونا ویروس نیست و مردم همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: آذربایجان غربی جزو اولین استان‌هایی بود که ایجاد فاصله گذاری اجتماعی را به وزارت اعلام کرد و استاندار و نماینده ولی فقیه هم در اجرای محدودیت‌ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی حمایت‌های زیادی از ستاد مقابله کرونای استان انجام دادند.

او افزود: تا اردیبهشت ماه با توجه به همکاری‌های خیلی خوبی که در سطح استان شکل گرفت، کنترل خوبی بر بیماری صورت یافت و وضعیت سفید بود، ولی بعد از بازگشایی بازار‌ها و برداشتن محدودیت‌ها امید کاذبی در مردم ایجاد شد که فکر می‌کردند بیماری کرونا ویروس به پایان رسیده است و موجب افزایش بیماری شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تصریح کرد: آذربایجان غربی بدلیل شرایط ویژه از جمله همسایگی با چهار کشور و نیز وجود ۱۱ پایانه مرزی، همجواری با دو استان و دارای وضعیت قرمز ، لازم بود مورد توجه ویژه قرار گیرد.

آقازاده با بیان اینکه یکی از علل موفقیت استان در مدیریت بیماری، وجود شبکه‌های بهداشتی و درمانی و انجام غربالگری است، اضافه کرد: اکنون در وضعیت هشدار بسر می‌بریم نباید خوش خیال باشیم و فکر کنیم که ویروس تمام شده لازم است موارد بهداشتی همچنان رعایت شود، مردم، مسئولان و کارمندان ادارات همچنان باید از ماسک استفاده کرده و فاصله گذاری اجتماعی هوشمند را رعایت کنند.

او در پایان گفت: در صورتیکه شهروندان استفاده از ماسک را جدی نگرفته و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت نکنند باید منتظر طغیان مجدد بیماری در سطح استان باشیم.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.