دریافت سند مالکیت برای موقوفات شهرستان رشت

معاون حقوقی و ثبتی اوقاف گیلان از دریافت ۳۰ سند مالکیت برای موقوفات شهرستان رشت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام کریمی، معاون حقوقی و ثبتی اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: تثبیت مالکیت موقوفات از ماموریت‌های سازمان اوقاف است و در این راستا ۳۰ سند مالکیت به مساحت ۸۱ هزار و ۸۳۷ متر مربع برای موقوفات شهرستان رشت دریافت شده است.

او با بیان اینکه صدور اسناد مالکیت و تثبیت موقوفات نقش بسیار موثری در جلوگیری از موقوفه‌خواری دارد، افزود: در سال‌های اخیر تلاش‌های خوبی در استان برای تثبیت مالکیت موقوفات انجام شد، و تلاش می‌کنیم با اقدامی جهادی تثبیت مالکیت موقوفات را تسریع بخشیم.

معاون حقوقی و ثبتی اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: در نتیجه همکاری مشترک اداره اوقاف و بنیاد مسکن رشت در سال‌های ۹۸ و ۹۹ منجر به دریافت ۳۰ سند مالکیت موقوفات شهر رشت شده است.

حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه مساحت موقوفاتی که برای آن‌ها سند مالکیت صادر شده ۸۱ هزار و ۸۳۷ متر مربع بوده است، افزود: ارزش تقریبی موقوفات سند مالکیت صادر شده ۳۹ میلیارد و ۸۴۶ میلیون ریال بوده است.

او گفت: با توجه به تفاهم نامه میان سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد مسکن روند دریافت سند مالکیت برای موقوفات تسهیل شده است.

معاون حقوقی و ثبتی اوقاف و امور خیریه گیلان، صیانت از موقوفات را یکی از رسالت‌های اساسی سازمان اوقاف دانست و افزود: هر تلاشی برای احقاق حقوق موقوفات و تثبیت سند مالکیت موقوفات کمک به سنت حسنه وقف است.

حجت الاسلام کریمی تصریح کرد: با روند رو به رشدی که در حال طی شدن است، شهرستان رشت در دریافت سند مالکیت موقوفات افزایش صددرصدی خواهد داشت.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.