تبریزی‌ها روزانه ۴۸۰ میلیون بطری یک لیتری آب مصرف می‌کنند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مصرف آب در تبریز بسیار بالاست، گفت: روزانه مردم تبریز معادل ۴۸۰ میلیون بطری آب یک لیتری مصرف دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،ایمانلو مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: هر سال با توجه به رشد مصرف آب با موضوع رشد مصرف ۳ تا ۴ درصدی روبرو می‌شدیم که همیشه این افزایش را تا ۱۲ درصد پیش‌بینی می‌کنیم.

او با بیان اینکه امسال با شیوع کرونا افزایش ۳۷ درصدی مصرف آب داشتیم، گفت: این افزایش بیش از اندازه منجر شد تا ظرفیت شبکه پاسخگوی این میزان رشد مصرف نباشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی افزود: میزان افزایش مصرف آب در تابستان امسال نیز با رشد ۲۵ درصد روبرو شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: بیشتر آب مصرفی هدررفت است، زیرا می‌توان دوش نیم ساعته را در ۱۰ دقیقه انجام داد و یا از آب شرب  برای شستن خودرو و فرش استفاده نکرد.

او گفت: اگر هر فرد فقط ۱۰ درصد صرفه‌جویی انجام دهد به اندازه ۳۰ تا ۴۰ چاه آب ذخیره می‌شود.

ایمانلو با تاکید بر اینکه تمام تلاشها برای رسیدن به اندازه مصرف استاندارد است،گفت: هر ثانیه ۵ هزار و ۷۰۰ لیتر آب در کلانشهر تبریز مصرف می‌شود و آب شرب تبریز در نقطه سربه‌سر قرار دارد.

او گفت: مردم تبریز در ۲۴ ساعت شبانه‌روز معادل ۴۸۰ میلیون لیتر یا ۴۸۰ میلیون بطری یک لیتری آب مصرف دارند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ضمن اشاره به دستورالعمل یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی، گفت: شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی در ۶۳ شهر و یک هزار و ۵۰۰ روستا برای چهار میلیون نفر جمعیت ارائه خدمات می‌کند.

ایمانلو افزود: آب شرب شهروندان کلانشهر تبریز از سه منبع اصلی سد نهند، زرینه رود، نهند و چاه‌های اطرف شهر تامین می‌شود.

او گفت: برای تامین آب تبریز آبرسانی از ارس به این کلانشهر لازم است تا مشکل کمبود آب تبریز برطرف شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار