ساماندهی اماکن نگهداری دام در بم

رییس دادگستری شهرستان بم گفت: به منظور حفظ حقوق شهروندان اماکن نگهداری احشام در بم ساماندهی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مصطفی عارف کیا، رییس دادگستری شهرستان بم در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان بم بر ساماندهی اماکن نگهداری احشام در این شهرستان تاکید کرد و گفت: نگهداری دام و طیور در برخی مناطق مسکونی بم زندگی مردم را با مشکل مواجه کرده است.

او هشدار داد: براساس بند ۲۰ ماده ۵۵ و ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها و ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی نگهداری دام در منطقه مسکونی شهر ممنوع بوده و کار غیرقانونی محسوب می‌شود.

عارف کیا ضمن ابراز گلایه مندی از عملکرد ضعیف برخی دستگاه ها در این رابطه، تاکید کرد: مسئولان دستگاه‌های مرتبط از جمله محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری، شورای شهر و سازمان دامپزشکی بایستی اقدامات لازم را برای حل این معضل به عمل آورند.

او با بیان اینکه توجه به حقوق دامداران ضرورت دارد، افزود: با تعیین مکانی مناسب در محدوده خارج از شهر، موضوع نگهداری احشام ساماندهی خواهد شد.

این مقام قضایی گفت: عرضه، خرید و فروش حیوانات نیز باید در میادین و مکان‌های مشخص مورد تایید دامپزشکی صورت گیرد و مردم باید از خرید دام در حاشیه شهر و مراکز فاقد مجوز پرهیز کنند.

او بیان داشت: طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، انجام هرعملی که موجب تهدید سلامت شهروندان شود، جرم است.

رییس شورای پیشگیری از وقوع جرم بم با بیان اینکه شهروندان در صورت مشاهده مواردی از آزار و اذیت حیوانات اهلی یا وحشی خانگی، می‌توانند مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۳۷ به شهرداری و شماره ۱۹۰ به شبکه بهداشت و درمان اطلاع دهند، افزود: البته امکان طرح دعوا در محکمه کیفری نیز وجود دارد که پیش از آن باید ادله مثبت دعوا فراهم باشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار